V Brně se po letech diskuzí a příprav zhmotňují plány na novou náplavku a kolonádu u řeky Svratky. Město začalo s výstavbou protipovodňových opatření od Riviéry přes Poříčí k železničnímu viaduktu v Uhelné ulici. Stavba zlepší ochranu města před povodněmi a umožní očekávanou proměnu nábřeží, jak jej navrhl zesnulý architekt Ivan Ruller.
S přeměnou více než tří kilometrů obou břehů Svratky začalo město oficiálně dnes. Dělníci se zaměří především na snížení vysokých břehů a rozšíření koryt, díky čemuž se zvýší kapacita řeky. „Nábřeží se dostane blíže vodní hladině a vznikne rekreační i volnočasová zóna. Prostředí bude bezbariérové, a tak vhodné pro vozíčkáře, seniory či maminky s dětmi. Spolu s vysazením více než 600 nových stromů vznikne u Svratky živá zóna pro setkávání lidí,“ popsala brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS).
Díky projektu se vybuduje přibližně pět kilometrů pěších cest, tři kilometry cyklostezek a také se počítá s tím, že u bývalé chatové osady Favorit u Bauerovy ulice vzniknou mokřady, nádrže a tůně, přes něž povede lávka. Postaví se také dva nové podjezdy pro cyklisty pod Vídeňskou a Renneskou ulicí.
Součástí stavby je i nová kmenová stoka místo sto let staré. Budou se tak překládat vodovody a kanalizace. Za stavbu zaplatí Brno 1,3 miliardy korun. Na dílo dostane většinu peněz od státu. Práce potrvají do října příštího roku. Podle Vaňkové budou lidé včas informováni o budoucích omezeních, která se chystají.
„Konkrétní dopravní omezení se v tuto chvíli řeší a budeme o nich samozřejmě veřejnost informovat. Jakmile skončí budování protipovodňových opatření, chceme na ně navázat rekonstrukcí ulice Vídeňské včetně rozšíření mostu,“ dodala.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.