Na brněnské tramvajové koleje letos naposledy vyjíždí speciální bruska. Přístroj, který odstraňuje nerovnosti z kolejí, zvyšuje komfortnost jízdy a zároveň napomáhá snížení hluku způsobeného projíždějícími tramvajemi.
Bruska v letošní sezoně, jež trvala od září do května, opravila přes pětadvacet kilometrů kolejí. Z tratí, tak jako každý rok, odstranila díky speciálním brusným kotoučům vlnkovitost povrchu. „Kotouče se otáčejí a vyrovnávají vlnky. Broušení probíhá v nočních hodinách, aby výluka nezatěžovala provoz tramvajové dopravy,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna (DPMB) Miloš Havránek. Broušení provádí v Brně externí firma, a to za 140 korun za metr zbroušených kolejí.
Pozitivním výsledkem broušení, které dokáže srovnat několik desetin milimetru vysoké hrbolky, je také snížení hlučnosti. Od roku 2016 prošlo touto údržbou 130 kilometrů tratě, což jsou zhruba tři čtvrtiny její celkové délky. Na místa, kterými brněnské tramvaje projíždějí nejčastěji, se bruska vrací zhruba jednou za pět let. „Čím je trať frekventovanější, tím větší je její poškození. Častěji než ostatní tak musíme brousit například koleje do Bystrce, Líšně a Starého Lískovce,“ vysvětlil technicko-provozní ředitel DPMB Vítězslav Žůrek.
Letos nechal dopravní podnik přebrousit úseky v okolí Mendlova náměstí, v ulici Údolní, Táborská, Milady Horákové nebo v Lidické. Tento týden zakončuje bruska svou letošní cestu na Palackého třídě a na kolejiště se vrátí zase příští jaro.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zapomněli jste zmínit, že ta banda dementu to nechává brousit uprostřed noci i v obytných zónách.