středa 5. srpna 2020 Kristián

Rekonstrukce nádraží Brno-Zvonařka začne asi příští týden

Rekonstrukce brněnského autobusového nádraží na Zvonařce by měla začít příští týden. Investor, jímž je společnost ČSAD Brno-město holding, po průtazích dokončil výběrové řízení, vybral stavební firmu a tento týden se chystá uzavřít smlouvu, řekl ČTK předseda představenstva ČSAD Brno-město holding Antonín Grund. První etapa rekonstrukce zahrnuje nové osvětlení a oživení podhledu, tedy betonového stropu, na jehož horní části je odstavná plocha pro autobusy.

Během první etapy oprav by tak měl zmizet ponurý dojem, kteří mají cestující, když nastupují nebo vystupují u nástupišť pod betonovou střechou i za slunečného dne. Konstrukce má být také očištěná od čtyřicetiletého nánosu špíny. Tak dlouho autobusové nádraží funguje.

Druhá etapa, která výrazně změní vzhled celého nádraží včetně zázemí, začne patrně začátkem příštího roku. "Když vše půjde dobře, měli bychom výběrové řízení uzavřít do konce listopadu," řekl Grund. Celkové náklady jsou 100 milionů korun a aby mohly být tři čtvrtiny nákladů proplacené z evropské dotace, musí být všechno hotové do konce příštího roku.

Příští rok se počítá s opravou vozovek a nástupišť, vznikem naváděcího světelného systému a stavbou nové výpravní budovy u Opuštěné ulice, kde bývaly prodejní stánky. V současné výpravní budově podél Plotní ulice budou administrativní prostory pro majitele a zázemí pro řidiče.

Na Zvonařku se dostaneme i šalinou

Na projektu rekonstrukce pracovali mladí brněnští architekti Michal Krištof a Ondřej Chybík, kteří uvedli, že nádraží je příkladem brutalistní stavby, kterou je potřeba očistit a lépe osvětlit. Předpokládají, že se pak dobře začlení do nově vznikajícího tzv. jižního centra.

Zvonařka je významný dopravní uzel, na který denně přijíždí zhruba 1000 autobusů regionální, vnitrostátní i mezinárodní dopravy. Projde jí denně 25.000 až 30.000 lidí i přesto, že některé dálkové autobusy jezdí ke Grandu a regionální linky mají konečnou v uzlech MHD. Od příštího roku bude po více než 40 letech dostupná tramvají, protože trať bude přeložená z Dornychu do Plotní ulice.

 

Autoři | Foto Chybik+Kristof Associated Architects

Štítky ČR, doprava, stavby, autobusy, Brno, FOTO

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.