TICpředstavuje 4. ročník průvodce brněnskou gastro scénou. Letos se s ním můžete vydat vedle zavedených kategorií restuaurace, bistra, kavárny, cukrárny, vinárny, pivnice a bary i na luxusní „fine dining“ večeři a nebo si naplánovat celodenní výlet za město po naší krásné jižní Moravě.
Výběr podniků má dvě kola. Nejprve gastroasociace a osobnosti z oboru nominují zařízení, kde se podne nich dobře jí a pije. Jména, která budou nejvíce zmiňovaná, postoupí do finále, kde je trojčlená porota zhodnotí. Mezi hodnotitely budou novináři, odborníci nebo influenceři z Česka i blízkého zahraničí. Nesmí však být profesně spojeni s Brnem, aby bylo hodnocení obektivní. K projektu TIC BRNO se aktuálně přidala také Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava, takže se celkový dopad rozšíří na celý kraj.
„Když jsme projekt GOURMET BRNO zakládali, tušili jsme, že to bude velké. Za ty čtyři roky se z Brna stalo město vyhledávané pro svoji gastronomii a naším průvodcem se inspirují i místní. Letos vám představujeme i jeho mladšího bratříčka GOURMET JIŽNÍ MORAVA a vyhlížíme, kam až to zajde,“ uvedla na slavnostním zahájení ředitelka TIC BRNO Jana Tichá Janulíková.
GOURMET BRNO a GOURMET JIŽNÍ MORAVA jsou trochu jako olympiáda – není v nich důležité zvítězit, ale zúčastnit se. Aktuální průvodce je proto zorganizován tak, že se vyhlásí absolutní vítěz mezi podniky, mezi ostatními pak už rozdíly nedělá. Posuzovány pak jsou především chutě, atmosféra, prostředí i personál, hodnotí se i pohled turistů. Názory na hodnocení se mohou lišit, i tak nezbývá než 50 brněnským a 36 jihomoravským podnikům, které se v letošním ročníku umístily, gratulovat.
„I na Jižní Moravě se dá najíst a napít tak, že na to jen tak nezapomenete. Naším nejčastějším turistickým cílem je sice víno, ale právě to nejlépe vynikne ve spojení s dobrým jídlem. Jsem nadšená, že se letos podařilo tento unikátní projekt rozšířit i do regionu, a tím představit lokální gastro scénu, za kterou stojí za to cestovat,“ dodala ředitelka CCR-JM Pavla Pelánová.
Třicetileté výročí Sametové revoluce připomíná TIC BRNO kampaní Osmdesátky v Brně. Vedle stylových komentovaných prohlídek města, retro Karosy jako turistického minibusu nebo igráčků a céček místo suvenýrů se promítla i do vyhlášení nejnovějšího vydání gurmánského rádce. To se odehrálo v legendárním hotelu Myslivna. Samotný tištěný průvodce je laděný do retra. Ten má na svědomí sehraný tým fotografa Kivy a grafické designérky Barbary Zemčík. Uživatelé jsou průvodcem natolik nadšení, že bylo potřeba několika dotisků.
V tomto roce si návštěvníci brožuru budou moci zakoupit za 35 Kč, resp. 1,5 Eur. Jde jistě o výhodnou investici, která zjednoduší výběr a zaručí spokojenost chuťových pohárků.