středa 14. dubna 2021 Vincenc

Nové tramvajové tratě nebudou, nejsou na ně peníze

Návrh rozpočtu města na příští rok nepočítá v příštím roce s výstavbou žádné z dlouhodobě plánovaných tramvajových tratí. Kvůli nutným úsporám na ně nebudou peníze, a tak se budou opravovat jen stávající úseky, které jsou dnes v havarijním stavu.

Z několika nových tratí by měla přednostně jedna z nich vést z Osové přes Mikuláškovo náměstí ke kampusu Masarykovy univerzity v Bohunicích. Už dnes do areálu školy, do fakultní nemocnice a na vědecká pracoviště dojíždějí denně tisíce lidí a stávající systém založený na trolejbusové a autobusové dopravě kapacitně nestačí.

„Zejména v ranních hodinách, kdy jezdím na přednášky a semináře, je cesta přecpaným trolejbusem horor. A nestačí ten nápor zvládnout ani posilové autobusové spoje,“ postěžoval si student lékařské fakulty Jan Hlavatý, který do školy dojíždí až ze Židenic. A takových jsou dnes tisíce.

„Právě doprava ke kampusu v Bohunicích nás hodně trápí, ale v současné době, kdy jsme návrh rozpočtu na rok 2013 oproti letošnímu roku museli snížit o celou jednu miliardu korun, na tramvajovou trať, která by kapacitně problém vyřešila, peníze nejsou,“ konstatoval investiční náměstek primátora Robert Kotzian.

Podobně a zatím bezúspěšně už léta letoucí po nové tramvajové trati volají cestující z východní části sídliště Lesná a k nim se přidali i noví obyvatelé z bytového komplexu Majdalenky, který vyrostl na severu Lesné.

Problémem se stává i kvalitní zajištění MHD do sídliště Kamechy v Bystrci, kde bydlí už několik tisíc obyvatel a stále se zde staví. Přitom dopravu sem zajišťuje pouze jedna autobusová linka.

„Je to problém nových obytných lokalit, ale město nemá v tuto chvíli, bohužel, potřebné finanční prostředky, aby mohlo do nových projektů rozvoje MHD investovat. Jde o velké částky v řádech stamilionů korun. Uvidíme, jaké možnosti se nám naskytnou v novém finančním období Evropské unie od roku 2014. Samozřejmě bychom dotačního programu na rozvoj sítě kolejové dopravy, pokud by byl vypsán, využili,“ řekl Kotzian.

Proto se radnice nyní soustředí především na opravy úseků stávajících tratí, které jsou v havarijním stavu. V příštím roce tak v souvislosti s celkovou rekonstrukcí ulice Milady Horákové od Koliště až po Dětskou nemocnici bude opravena i tramvajová trať.

Další úsek, kde je kvůli špatnému stavu vozovky a kolejí rychlost tramvají dokonce omezena - ulice Minská a Horova v Žabovřeskách - se ale v roce 2013 rekonstrukce nedočká. Tato část podle Kotziana přijde na řadu až o rok později, po dokončení rekonstrukce ulice Milady Horákové.

Štítky rozpočet, město, tramvajové tratě, výstavba

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.