Během prvních tří týdnů od zavedení nového jízdního řádu se zatím nepotvrdily obavy Jihomoravského kraje, že nové dálkové vlaky RegioJetu naruší pravidelnost regionálních vlaků v Brně a v okolí a přestupní vazby v Brně-Židenicích. Zatím je to díky tomu, že nejsou žádné výluky a drtivá většina vlaků jezdí včas podle jízdního řádu.
RegioJet od nového jízdního řádu provozuje vlaky mezi Prahou a Brnem a dále Bratislavou nebo Vídní v podstatě každou hodinu, čímž výrazně zahustil už tak hustý jízdní řád na páteřních tratích okolo Brna. Hlavní nádraží v Brně, o němž Správa železniční dopravní cesty ještě předtím hovořila tak, že je na hraně kapacity, musí pojmout další spoje.
„Dosavadní zkušenosti se včasností vlaků regionální dopravy jsou poměrně pozitivní a systémové problémy s rozvázáním přestupních návazností nabídnutých jízdním řádem neevidujeme," uvedla mluvčí Českých drah Monika Bezuchová.
Jediným dosavadním problémem, který už však existoval před příchodem RegioJetu, zůstává nutnost stání osobních vlaků ve stanicích a čekání na předjetí dálkovým vlakem. Nyní se tento problém u některých vlaků zvětšil.
„Zatěžkávací zkouškou bude případné jarní či letní období, kdy mohou výluky stabilitu jízdního řádu narušit. Teprve pak se ukáže, jaký vliv budou mít nové vlakové spoje na regionální dopravu," uvedl Květoslav Havlík ze společnosti Kordis JMK, která je organizátorem dopravy v kraji.
V nejvytíženějších časech nyní jezdí například mezi Blanskem a Brnem až šest vlaků v každém směru, mezi Brnem a Hrušovany u Brna je to podobné.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.