V Brně klesl počet lidí, kteří nezaplatili za cestu MHD. Brněnští revizoři loni zkontrolovali 102 tisíc vozů, ve kterých přistihli 40 508 černých pasažérů. Podle mluvčí dopravního podniku je to téměř o deset procent méně než loni. Nejčastěji jeli bez jízdního dokladu cestující ve věkové skupině od 30 do 40 let.
„Naši revizoři loni přistihli 40 508 pasažérů bez platného jízdního dokladu, což je meziročně pokles téměř o deset procent. Důvody jsou dva – jednak jsme v Brně nezdražovali jízdné od roku 2012 a je tedy pro všechny dostupné. Druhý důvod vidím jednoznačně v jednoduchosti nákupu jízdenky. Cestující vlastní buď šalinkarty, nebo si jízdenku kupují prostřednictvím služby Pípni a jed’! přímo ve voze. Nákup jízdenky v Brně nikdy nebyl snazší a komfortnější,“ uvedl ve zprávě pro média generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Brněnští revizoři, kterých dopravní podnik zaměstnává 28, loni ověřili platné jízdenky ve 102 162 vozech MHD. Podle dat dopravního podniku bylo nejvíc černých pasažérů ve věkové skupině od 30 do 40 let, a to 23 procent. Následovala skupina lidí mezi 18 a 25 lety, kteří tvořili 22 procent. Právě druhá skupina v předchozích letech této statistice dominovala, letos je poprvé na druhé příčce.
Na pokutách revizoři vybrali celkem 29 milionů korun, z nichž přes polovinu cestující zaplatili na místě. „Je to i nejvýhodnější postup. Na místě je přirážka k jízdnému 1000 korun, dodatečně 1500 korun,“ uvedl Havránek.
Neděle, 25. února 2024, 07:00
Tramvaje, autobusy i vlaky dvaadvacetiletého Martina Guniše fascinovaly od mala. Když se po maturitě rozhodl odstěhovat z rodného Slovenska do jihomoravské metropole za studiem, uchvátily ho zdejší šaliny. V létě mezi druhým a třetím ročníkem na...
Loni dostali brněnští strážníci kamery, díky kterým může dopravní podnik kontrolovat výkon práce svých pracovníků, ale také prověřovat stížnosti cestujících.
„Díky kamerám se nám například podařilo objasnit případ, kdy si cestující stěžovala, že jí revizor nedal po nástupu čas na označení jízdenky. Z videa jsme viděli, že se po nástupu posadila a snahu označil jízdenku projevila až poté, co revizora uviděla. Videozáznam nám pomohl vyřešit i stížnost na arogantní chování revizora ke studentce, která se údajně po kontrole psychicky zhroutila. Ze záznamu jsme jasně viděli, že jí mile a trpělivě vysvětloval její pochybení a řešení. Oba se pak rozešli s pozdravem a úsměvem,“ uvedl Michal Herš z tarifního odboru DPMB.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.