Stavba tramvajové smyčky v brněnských Pisárkách opět postoupila. Beton v základech schne a dělníci začali pokládat koleje, ze kterých vytváří největší kolejovou harfu v Česku. Pracují za plného provozu vozovny a smyčku dokončí příští rok v srpnu.
V mezičase, kdy beton v základech pisárecké tramvajové smyčky zraje, ve vozovně do konce listopadu postaví kolejovou harfu. „Jedná se o postupné napojování patnácti kolejí vedoucích z vozovny na jednu centrální. Celková délka harfy je pětadevadesát metrů a je největší, jaká je v Česku k vidění. Kapacita vozovny díky ní zvýší zhruba o pětinu,“ řekl generální ředitel brněnského dopravního podniku (DPMB) Miloš Havránek.
Všechny výhybky na harfě budou elektricky ovládané a nebude tak nutné přestavovat každou z nich zvlášť ručně. Dispečer zároveň bude mít aktuální informace o tom, kde který vůz stojí. „Veškeré stavební práce se dělají za provozu a množství odstavených tramvají se snížilo jen minimálně. Zároveň podnik urychlil odvoz vozidel určených k likvidaci, aby nezabírala místo,“ doplnil technico-provozní ředitel DPBM Vítězslav Žůrek.
Pokračují zároveň i práce na mostní konstrukci smyčky, kde dělníci začnou koleje pokládat příští rok v březnu. Díky stavbě se vozy budou moct dříve otáčet a dopravní podnik tak ušetří. „Řidiči se nyní musí při cestě od přehrady do pisárecké vozovny jezdit otáčet až na Mendlovo náměstí. Vratná smyčka umožní najíždění přímo. Ušetříme tak čas i provozní náklady, které jsme vyčíslili na šest milionů korun ročně,“ vysvětlil Havránek.
Celkové náklady na stavbu ve vozovně a na smyčce jsou 680 milionů korun. Zástupci dopravního podniku předpokládají, že se jim podaří většinu pokrýt z evropské dotace. V sousedství vozovny už se také pracuje na stavbě multifunkční haly zhruba za sedm miliard korun, která se stane novým zázemím pro hokejovou Kometu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.