Silničáři nainstalovali na dálnici D1 a D2 v Brně a okolí dopravní značení, které by mělo alespoň částečně zlepšit kritickou situaci. Od srpna, tedy od chvíle, kdy se začalo s rozšiřováním dálnice D1 mezi 194. a 196. kilometrem, jsou tam a v okolí problémy v dopravě. Důvodem je především omezení nájezdů a sjezdů z dálnice D1 na dálnici D2 a D52. Denním koloritem jsou až několik kilometrů dlouhé kolony před omezením.
Pondělí, 4. září 2023, 14:40
Po klidnějším a plynulejším provozu volají silničáři na dálnicích D1 a D2 u Brna. Aby záměru docílili, vymyslili, že v následujících dnech nainstalují k dopravním tepnám nové dopravní značky, jež zakazují předjíždění kamionů. Na zakázku nyní hledá...
Jednou částí značení je mobilní liniové řízení dopravy, které sestává z přenosných LED proměnných dopravních značek, z detektorů dopravy a detektorů cestovních časů. Doprava se bude řídit právě na základě dat získaných z těchto detektorů. Řidiči mohou toto řízení očekávat mezi 178. až 187. kilometrem směrem do Brna, před exitem 207 v opačném směru a také na dálnici D2 až od 11. kilometru až k Brnu.
„Dalším opatřením bude instalace dopravního značení zakazujícího předjíždění kamionů. Dopravní značení se bude instalovat na D1 mezi 168. a 178. kilometrem směrem do Brna a mezi 216. a 210. kilometrem v opačném směru. Mezi exity 178 až 210 je již zákaz v platnosti. Na dálnici D2 půjde o sedmnáctikilometrový úsek před Brnem," uvedl Jan Studecký z Ředitelství silnic a dálnic. Přechodná úprava provozu nastane i na dálnici D2 u mimoúrovňové křižovatky u Avionu, kde bude před stavbou vyhrazen jeden pruh pro směr na Ostravu a jeden pruh pro směr na Prahu.
Dálnice D1 v okolí Brna již dlouhodobě kapacitně nedostačuje. Každý den zde projede až 80.000 vozidel, což způsobuje dlouhodobé a pravidelné dopravní problémy i v situaci, kdy je dálnice zcela bez omezení. Rozšíření se má dočkat dálnice od 182. po 210. kilometr, stavět se bude zhruba deset let.
Problém jihu Brna je v tom, že se zde střetává tranzitní doprava ze čtyř směrů, tedy z Polska (od Ostravy), z Balkánu (dálnice D2), z Rakouska (D52) a ze západní Evropy (od Prahy), intenzivní je příměstská doprava a doprava do obřích nákupních center na jihu Brna. V budoucnu chce stát dokončit stavbu dálnice do Rakouska, což může intenzitu provozu z tohoto směru ještě zvýšit.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Jsem řidič kamionu. Ale skákat někdy 20km kolonu je k nezaplacení(na ostatní tu máme MasterCard) díky našim zvoleným bl..m. To co vymýšlí u Brna bylo aspoň u Prahy zvládnuté částečně. Udělat sjezd na Vídeň a Bratislavu o hodně dříve před Brnem by bylo jednodušší než rozšíření na tři pruhy.
Nj ale základ je v článku. Pokud vzniknou kolony a oba pruhy jsou plné, tak nákladáky "předjíždětů mohou protože se nejedná o předjíždění. To by tam musela být značka že náklaďáky nesmějí (zákaz) vjíždět do levého pruhu. A vzhledem k tomu že ty kolony jsou tam skoro pořád, tak vlastně nikdo nikoho nepřejíždí. § zákona se mě nechce hledat, ale je to tam takto napsáno. Takže jen někdo potřeboval kšeft na dopravní značky?
A co když od Bratislavy pojedu do Brna směr centrum. To mám tam stát taky? Raději pojedu v levém a riskovat že chytnu policajta který má blbou náladu, že nedostal...