První auta pustili silničáři na dostavěný kus velkého městského okruhu v Brně. V Žabovřeské ulici pro řidiče otevřeli nový tunel, vozy v něm zatím jezdí jedním pruhem v obou směrech. Dlouhým minutám stráveným v kolonách se tak šoféři nevyhnou. Plánovaná čtyřproudová silnice, jež má úsek odšpuntovat, bude hotová až za rok.
V nové zastřešené silniční galerii se nyní přesunují lidé ke Královopolskému tunelu v jihomoravské metropoli. Dělníci tunel uvolnili a přesunuli se do pruhu blíž k tamní řece, kde se pustí do kopání dvouproudého pásu. Ten příští rok odblokuje zasekaný úsek sevřený mezi vodním tokem a skálou, na kterém se cestující trápí dlouhým čekáním.
„Z hlediska kapacity dopravy se nyní pro řidiče v místech velkého městského okruhu Žabovřeská asi příliš nezmění, ale pocitově půjde o velkou věc,“ okomentovala za brněnský magistrát Radka Loukotová a dodala, že provoz momentálně funguje v režimu 1+1.
Na lidi mířící do centra Brna čeká také uzavřený nájezd z Fanderlíkovy ulice. Do Žabovřeské ulice se nedostanou z levého odbočení z křižovatky Pisárecká–Hlinky, ve směru na Bystrc šoféři využijí tunel Hlinky. Ten je ovšem uzavřený z druhé strany směrem do centra a doprava vede přes křižovatku s Pisárekcou a Hlinkami.
Ještě přidáváme pohled z dronu na dnešní převedení provozu do silniční galerie na stavbě I/42 VMO Žabovřeská. Od rána už pracujeme na její druhé části, tj. levém jízdním pásu. pic.twitter.com/8Yrg3AP2tn
— ŘSD Jihomoravský kraj (@RSD_JHMoravsky) August 1, 2023
Změny potkají také cyklisty a pěší, pro které dělníci vybudují novou stezku po levém břehu řeky Svratky. Rušnou komunikaci chodci přejdou po dvou lávkách, do Wilsonova lesa se dostanou po dvou nových schodištích. Prohlédnou si také kapli svatého Antonína a svaté Barbory, která je jedinou dochovanou stavbou připomínající někdejší kolonii Kamenný mlýn, jež v minulém století ustoupila stavbě silnice.
Na jižním okruhu v Žabovřeské silničáři dělají už téměř tři roky, minulý rok dokončili první etapu, projekt má být kompletně hotový v září 2024. Na jaře po více než dvou letech také zprovoznili vytoužený tubus pro šaliny ve skále pod Wilsonovým lesem, čímž ukončili dlouhou tramvajovou výluku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.