Nepříjemné komplikace způsobují řidičům a lidem stavební práce v brněnské Bauerově ulici. Potíže hlásí rovněž Brňané, kteří se rádi osvěžují na koupališti Riviéra. V okolí nemají, kde zaparkovat. Město situaci řeší tím, že vyslalo do lokality okružní linku C, jež doveze zájemce přímo k plovárně.
Dělníci začali s pracemi v Bauerově ulici, jež je součástí Velkého městskou okruhu, v dubnu. Teprve s příchodem letního počasí vyvstaly na světlo problémy související se stavbou. K řidičům se totiž přidali také milovníci plavání, kteří těžko hledají parkovací místo u oblíbeného rekreačního areálu Riviéra. Magistrát proto vyslal do terénu linku C. Autobus jezdí okolo výstaviště a zastavuje plavcům přímo o sportoviště. V provozu bude linka do konce prázdnin a je zdarma.
„Uvědomujeme si problémy, které stavební práce přináší. Riviéra je s kapacitou 7 800 návštěvníků největším koupalištěm v Brně. Posílením stávajících linek MHD chceme předejít případným dopravním komplikacím. Současně prosíme návštěvníky areálu, aby k dopravě využívali právě autobusové linky,“ uvedl brněnský radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl (ODS).
Linka C jezdí každý den po zhruba patnácti minutách na trase Riviéra – Velodrom – Křížkovského – Výstaviště, hlavní vstup – Pisárky – Riviéra. „Autobusová linka 84 z Mendlova náměstí zastávku Riviéra neobsluhuje. Cestující, kteří míří na koupaliště, by se měli dopravit tramvají číslo 1 nebo trolejbusy číslo 25 či 26 až do zastávky Pisárky, kde mohou přestoupit na autobusovou linku 44 i na linku C. Večer z Riviéry lidé odjedou linkou 44 na Mendlovo náměstí nebo linkou C k výstavišti,“ popsal cestujícím Dopravní podnik města Brna.
S pracemi v Bauerově chtěli silničáři začít už loni na podzim. Jenže zahájení pozdrželo déle táhnoucí se výběrko na zhotovitele stavby. Do díla se pustili stavaři až po velikonočních svátcích. Hlavní náplní prací je rozšíření vozovky i stavba lávek pro chodce. Zlepšit se má bezpečnost i dopravní situace okolního areálu, včetně chystané sportovní arény.
„Silnice je v místě sice aktuálně ve čtyřpruhovém uspořádání, ovšem bez středních dělících prvků, které budou doplněny. Další závadou je téměř neomezený přístup z parkovacích ploch podél výstaviště či úrovňové přechody pro chodce. V místě přitom projede téměř 17 tisíc vozidel denně. Často zde tak dochází k tvorbě kolon a kolizním situacím. V rámci stavby proto budou zrušena úrovňová křížení a dojde k vybudování dvou nových lávek,“ uvedl už dříve Radek Mátl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), jež za úpravy zaplatí více než půl miliardy korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.