Stavební ruch zavládne v létě v brněnské Merhautově ulici, kde dělníci začnou s opravami mostu přes železniční trať. O havarijním stavu přejezdu se v moravské metropoli mluví už několik let, město se ale k rekonstrukci rozhoupalo až nyní. Plánuje totiž přes most prodloužit tramvajovou linku.
S vedení tramvají přes most v Merhautově ulici se počítá již od sedmdesátých let minulého století, kdy bylo postaveno sídliště Lesná. Před více než dvaceti lety pak dělníci položili koleje za smyčkou Štefánikova čtvrť. Linka tramvaje však do teď nestojí, to se má ale v příštích letech změnit. Koleje povedou ze Štefánikovy čtvrti na Halasovo náměstí, nová trať tak propojí dvě existující.
„Rekonstrukce mostu je první etapou při prodloužení linky ze Štefánikovy čtvrti do Čertovy rokle. Opravy by měly začít v příštím roce a bude jim předcházet zbudování lávky pro pěší vedle mostu, kterou povedou i inženýrské sítě,“ vysvětluje mluvčí Magistrátu města Zdeňka Obalilová.
První část stavby, tedy rekonstrukce a zkapacitnění mostu, potrvá přibližně rok a radnice za ni zaplatí 110 milionů korun. Pro druhou etapu zahrnující právě stavbu tramvajové linky nyní probíhá územní řízení.
I když vybudování lávky pro pěší nebude mít podle Obalilové zásadní vliv na dopravu, zbytek projektu by mohl představovat další komplikaci pro lidi, kteří míří ze severu Brna na východ. Rozkopaný je nyní úsek na Tomkově náměstí a také most Otakara Ševčíka, na kterém budou stavaři pracovat ještě víc než rok.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.