Nejdelší tramvajový tunel v Česku je hotový, hlásí v moravské metropoli, kde dělníci finišují s posledními úpravami očekávané dopravní stavby u univerzitního kampusu. Městský dopravce aktuálně zahajuje zkušební jízdy. Cestující se šalinou po nové trati k univerzitě či bohunické nemocnici poprvé svezou v prosinci.
Dlouho očekávaný projekt tramvajové trati do bohunického kampusu se blíží ke zdárnému konci. Stavba za 1,4 miliardy korun vstoupila do závěrečného testovacího režimu. Na trati pracují dělníci přes dva roky a podle generálního ředitele Dopravního podniku města Brna (DPMB) Miloše Havránka se tu Brňané poprvé svezou letos 10. prosince.
„Za necelé tři měsíce musíme ověřit, zda trať splňuje všechny provozní, technické i bezpečnostní podmínky a vyzkoušet všechny možné scénáře, ke kterým může dojít,“ popsal šéf DPMB, podle nějž se z brusu nová stavba zařadila mezi největší dopravní investice Brna za posledních několik let.
Na prodloužení tramvajové linky do Bohunic lidé v Brně už dlouhou dobu čekají. K druhé největší nemocnici v Česku či univerzitnímu kampsusu totiž doteď jezdily jenom autobusy a trolejbusy, které v dopravní špičce nabíraly několikaminutová zpoždění. Teď už se tam lékaři, studentni či místní dostanou pohodlně i po kolejích.
„Cílem testovacího provozu je provézt posledních pár úkonů. Například doplnění chybějících částí komunikací a chodníků před portálem tunelu, terénní úpravy, dokončení provozní budovy, oplocení odstavných kolejí a montáž vrat do tunelu,“ vysvětlil za sdružení zhotovitelů generální ředitel firmy Firesta – Fišer Pavel Borek. Jak sám dodal, firmu ještě čekají další ověřovací zkoušky, revize a legislativní kroky spojené se zahájením provozu.
Nová trať s nejdelším tramvajovým tunelem v Česku měří necelý kilometr a samotný tunel je asi 600 metrů dlouhý. „Součástí stavby je i vybudování nové podzemní zastávky Západní brána. Ta bude v dohledné době sloužit obyvatelům stejnojmenné zástavby s více než tisícovkou nových bytů,“ uvedl brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS), který také připomenul nově vzniklý terminál u Fakultní nemocnice Brno, jenž poslouží jako konečná stanice tramvají.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.