Brněnská Česká je jedinou ulicí v centru moravské metropole, kde mají zapovězený vstup cyklisté. Do pěší zóny je neplánuje město vpustit ani v následujících letech. I přes zákaz ale teritorium chodců denně desítky cyklistů a koloběžkářů narušují. Vyčnívají zejména pracovníci donáškových služeb.
Brno i přes mnohé dřívější snahy cyklistů nepovolilo do České ulice vjezd nepovolilo. Důvodem je zejména fakt, že páteřní trasou v centru moravské metropole prochází denně desetitisíce chodců, kterým se kolaři pletou do cesty. Měnit pravidla nehodlá magistrát ani v příštích letech. „Otevření České ulice cyklistům není v plánu. Lidé na kolech mají možnost využít objízdnou trasu přes Rašínovu ulici,“ sdělil Drbně mluvčí brněnské radnice Filip Poňuchálek.
I přes platný zákaz je na denním pořádku, že tepnou pěších pravidelně milovníci cyklodopravy projíždí. Podíl na tom mají například kurýři donáškových služeb, jejichž počet v posledních letech výrazně narostl.
Podle mluvčí brněnských strážníků Jakuba Ghanema se hlídky na problematiku zaměřují. Není ale v jejich silách pravidelně na opatření dohlížet. Nejkritičtější situace byla zejména v období covidu, kdy lidé využívali kolo jako bezpečnější dopravní prostředek než MHD. Od té doby počet přestupků neroste. „Lidé se více báli využívat hromadnou dopravu kvůli nákaze, proto volili spíše kola a koloběžky. Nyní se vrací zpátky do šalin,“ dodal Ghanem.
Zatímco brněnský magistrát má o vpuštění cyklistů na „Čáru“ jasný názor, redakcí oslovení cyklisté nemají jasno. Mnozí si přejí, aby Brno vybudovalo v zóně cyklopruh. Například cyklistický nadšenec Lukáš Pánek, který denně jezdí do práce na bicyklu.
„Byl bych rád, kdybych se jako cyklista nemusel České vyhýbat. Pruh pro kola je skvělým řešením. Navíc teď se novou vyhláškou značně omezil pohyb aut v této oblasti, tak proč nedat šanci kolům,“ uvedl cyklista.
Podle Michala Šindeláře ze spolku Brno na kole, který se zasazuje o větší práva cyklistů ve městě, ale cyklopruh není ideální řešení. Zvláště s ohledem na bezpečnost pěších. „Současný stav považujeme za správné řešení. Ulice je úzká a vysoce frekventovaná. Vpustit mezi chodce cyklisty není bezpečné za současného řešení ulice,“ dodal Šindelář.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Sice z většiny ulic je zákaz vjezdu pro kola na českou včetně náměstí Svobody, ale z ulice skrytá a středová není žádné označení pěší zóny bez kol. Tudíž není jak cyklistovi dokázat že spáchal přestupek pokud nebude kamerový záznam.
kolařům narvat jejich kolo DO PR*DE*LE! pak určitě jezdit nebudou, budou řešit úplně jiný problém! :-DDD PĚŠÍ zóna je od slova PĚŠKY!