V plném proudu jsou v Brně práce na výstavbě velkého městského okruhu, který roste v úseku Tomkovo náměstí a Rokytova. Silničáři budují mostní estakádu, která překlene Maloměřické nádraží a řeku Svitavu nebo pracují poblíž kolejiště, kam si převezli vrtnou soupravu o hmotnosti devadesáti tun.
Výstavba velkého městského okruhu patří mezi nejočekávanější a tím pádem i nejsledovanější dopravní stavby v moravské metropoli. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), které je hlavním investorem dopravního díla, v současně době pracuje na rozšíření dvou úseků. Silničáři budují v Žabovřeské ulici, která se rozšíří z dvouproudové silnice na čtyřproudovou, a úsecích Tomkovo náměstí/Rokytova, kde práce zahájili loni v létě. Nejvíce v současné době zaměstnává dělníky stavba estakády, tedy mostní konstrukce upevněné na betonových sloupech.
„Vrtáme piloty, budujeme pilíře a máme hotovou první betonáž mostovky, na kterou jsme využili cca 700 metrů krychlový betonu, kterou pro představu přivezlo 88 domíchávačů betonu, jeden doveze 8 metrů krychlových betonu,“ popsala Drbně mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.
Většina prací se nyní přesouvá na železnici, kde mají stavaři jedno z dalších stanovišť. „Do kolejiště Maloměřického nádraží jsme již převezli vrtnou soupravu o hmotnosti 90 tun. Koncem týdne zde chceme začít vrtat piloty. Současně pokračují práce na opěrné zdi a na inženýrských sítích,“ popsala Trubelíková s tím, že dalším krokem ve stavebním plánu je bourání mostu, což má přinést řidičům nová dopravní omezení. „Doprava bude převedena na mostní provizorium. Podrobnosti řidičům ještě upřesníme,“ dodala mluvčí.
V projektu na vybudování dopravního díla v oblasti Tomkova náměstí dělníci už přeložili horkovod či pokračují dále v přeložkách inženýrských sítí, z nichž největší část tvoří elektro a vodohospodářské objekty. Přes řeku položili i lávku pro pěší nebo budují vedle Provazníkovy ulice opěrnou zeď. Zakázku zpracovává sdružení firem FIRESTA-Fišer, OHLA ŽS a Metrostav DIZ. Projekt se člení na dvě části – Tomkovo náměstí a Rokytova. Celkově budovaný úsek měří 1,2 kilometru. Celkem vyjde stavba na 2,4 miliardy korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.