Po letošním otevření rekonstruovaných ulic Údolní, Dornych a části Zábrdovické a Cejlu se Zábrdovickým mostem nemá Brno aktuálně připravenou k rekonstrukci žádnou z dalších velkých ulic s tramvajovým provozem. Řadu let se hovoří o přípravách rekonstrukcí Benešovy, Veveří, Štefánikovy a druhé části Údolní. Podle Anny Dudkové z tiskového oddělení magistrátu by se mohla nejdříve ze všech začít dělat Benešova nejdříve v roce 2021, přestože jejich stav není dobrý.
Vizí předchozích vedení města bylo připravovat rekonstrukce velkých ulic tak, aby na sebe víceméně plynule navazovaly, což se částečně dařilo. Za posledních deset let se takto pracovalo v Husově, Milady Horákové, Minské, Horově, Pionýrské, části Údolní a Křenové, Zábrdovické a na Cejlu. Nyní pokračují po opravě Dornychu práce v Plotní ulici.
Kromě čtyř zmíněných ulic se jsou ve špatném stavu také další část Křenové, část Minské či Merhautova, která je podle mnohých v nejhorším stavu.
Pro rekonstrukci Benešovy je vydané územní rozhodnutí, avšak je proti němu podané odvolání. "Stavět by se mělo dle předpokladů v letech 2021 až 2022, ale bude záležet na rozhodnutí o odvolání," uvedla Dudková.
Oprava Údolní od Komenského náměstí k Úvozu měla navazovat na letos dokončenou opravu, ale nyní se předpokládá, že se bude stavět nejdříve v roce 2022 a bude se teprve žádat o územní rozhodnutí.
Ještě vzdálenější jsou rekonstrukce Veveří a Štefánikovy. Na Štefánikově by se mohlo pracovat nejdříve v roce 2022. Projekt připravilo předchozí vedení města, nicméně setkalo se s kritikou, když chtělo ubrat místa pro auta ve prospěch pěších a cyklistů. "Projektant dokončuje návrh úpravy uličního prostoru. Podrobně řeší úpravy v úseku Pionýrská - Rybníček a dělá návrh, jak pokračovat dále do Králova Pole. Pokud město a městské části a další zainteresovaní budou spokojení, bude se pracovat na přípravě dokumentace pro územní řízení," uvedla Dudková.
Kompletní rekonstrukce Veveří se zatím odsunula na neurčito. V září 2020 má totiž další dva roky sloužit jako objízdná trasa pro tramvaje, které nebudou moct jezdit z Komína přes Pisárky na Mendlovo náměstí. Takže se příští rok v létě pouze opraví tramvajová trať a nástupní ostrůvky. Stejně tak současné vedení města přehodnocuje záměr předchozího vedení. V návrhu totiž bylo udělat z Veveří bulvár, kam by zajížděla jen místní obsluha a byla by vyloučena tranzitní doprava.
Podle Dudkové se ještě počítá s rekonstrukcí dosud neopravené části Křenové. "O dalších případných rekonstrukcích hlavních ulic nemám v tuto chvíli informace," uvedla Dudková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.