Na sociálních sítích se objevila informace, že by o prázdninách nejezdily tramvaje historickým centrem. Mezi veřejností to vyvolalo vlnu nesouhlasu. Informace však není oficiální a změny ve veřejné dopravě v Masarykově ulici jsou zatím pouze v jednání.
Na facebookových stránkách KDU-ČSL Brno-střed se objevila informace, že se Masarykova ulice v létě promění v městskou třídu. Informace vyvolala mezi Brňany vlnu nesouhlasu.
„Možné úpravy v dopravě na ulici Masarykova jsou zatím ve fázi příprav a jednání, ve hře jsou různé varianty řešení. Rozhodně tedy nelze s definitivní platností říct, zda a k jakým změnám v budoucnu dojde, městská část Brno-střed o tom ani nemůže sama rozhodnout,“ říká mluvčí městské části Brno-střed Kateřina Dobešová.
Změna by údajně zajistila větší bezpečí pro pěší a v Masarykově ulici bude více zeleně a relaxační zóna. Tramvaje číslo čtyři a devět by centrem v letních měsících neprojížděly.
„Obdrželi jsme žádost o názor ze strany městské části Brno-střed, který budeme zvažovat a následně se vyjádříme. Tato trasa zajišťuje nejen obsluhu historického centra, ale je součástí ucelené sítě tramvajových linek, které jsou páteřním systéme MHD v Brně. Jakékoliv omezení kapacity se pak může negativně přenášet na ostatní linky z nebo do centra,“ vysvětluje mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Tomaštíková.
Nejčastěji Brňané uváděli, že jim vadí rušnost vjezdu do historické centra, kde jezdí spousta aut a zásobovacích dodávek. Často nebezpečnou rychlostí. Veřejná doprava jim naopak vůbec nevadí. Dalším diskutovaným bodem byla absence bezbariérového přístupu na zastávce Zelný trh. „Jakmile bude známo finální řešení, na kterém padne shoda všech zúčastněných, budeme samozřejmě z úrovně městské části Brno-střed veřejnost informovat,“ doplňuje Dobešová.
Možná změna veřejné dopravy v centru navazuje na plán schválený radními v polovině září. Plán obsahuje novou koncepci vjezdů do historického centra.
„Změny v regulaci vjezdů byly nutné. Vyvažujeme přitom dva aspekty – na jedné straně je potřeba nastavit pravidla tak, aby byly bez problému zajištěny služby v daném území, aby se lidé dostali bez zbytečných komplikací k institucím sídlícím v samotném centru. Na straně druhé je třeba mít na zřeteli bezpečnost chodců a dalších účastníků provozu,“ dodává primátorka Markéta Vaňková.
Historické centrum se v podstatě rozdělí na pěší zóny a ostatní oblasti. Podrobnou mapu vydalo město na svých stránkách. Zásobovací budou moci centrem projet od šesti do půl jedenácté.
Celodenní povolení vjezdu mají jen majitelé parkovacích stání, městská policie, záchranáři, pečovatelské a sociální služby a osoby zdravotně a tělesně postižené. Opraváři, stěhovací a podobně mohou vjet s doložením důvodu. Stejně jako taxislužba.
„V současnosti se zpracovává projektová dokumentace na doplnění kamerového systému, čeká nás jednání se všemi dotčenými orgány. Předpokládáme, že do praxe bychom nová pravidla zavedli od 1. ledna 2020,“ popisuje radní pro dopravu Petr Kratochvíl.