pátek 6. prosince 2019 Mikuláš

V Brně jako na horách. Nová lanovka dopraví cestující z Pisárek až ke Kampusu

Brno plánuje v dalších letech výrazně zlepšit dopravní situaci ve městě. Součástí nových projektů je i lanovka, která cestující sveze z Pisárek až ke Kampusu.

Projekt konečně přichází k životu

O tom, že by z Pisárek až k brněnskému kampusu mohla vést lanovka, začali radní mluvit už v roce 2014. Momentálně zahájil Dopravní podnik výběr zhotovitele projektové dokumentace, termín realizace však ještě není znám.

Kabinová lanovka bude součástí nového dopravního uzlu, který v budoucnu vznikne u brněnského výstaviště. Radní spolu s lanovkou schválili další dva projekty, které by měly pomoci odlehčit brněnskou dopravu.

Zlepšení brněnské dopravy                                         

Už v roce 2017 schválili radní plány na novou dopravní smyčku v Pisárkách, jejíž součástí by mohla být i lanovka.  Tomu, že by se z projektu opravdu mohla stát realita, přispělo až rozhodnutí o stavbě nové Multifunkční haly, která vyroste u výstaviště. Pokud vše půjde podle plánu, hala by měla být hotová ještě před Mistrovstvím světa v ledním hokeji v roce 2024.

„Lanovka by měla významně odlehčit autobusové integrované dopravě a umožnit návštěvníkům BVV, ale i Multifunkční haly zanechat automobily v okrajové části města Brna,” říká člen Rady města Brna pro oblast dopravy Petr Kratochvíl. Dodává také, že nově lanovce přibyde mezizastávka na Riviéře. Původně zde měla vzniknout pěší lávka, která by Riviéru spojovala s novou halou, ta by ale nebyla  pro běžné užívání natolik komfortní.

V Pisárkách vznikne mimo jiné nové parkoviště a město má v plánu vybudovat také novou tramvajovou smyčku, díky níž se tramvaje zajíždějící do vozovny nebudou muset otáčet až na Mendlově náměstí.

U výstaviště by měl vzniknout celý nový dopravní okruh

Až 2000 lidí za hodinu                                                                          

Město odhaduje náklady na výstavbu nové lanovky na 431 800 000 Kč. Ta by měla přepravit až 2000 cestujících za hodinu, cesta by měla trvat zhruba 5 minut.

Lanovka se přesto stále jeví více jako turistická atrakce než prostředek hromadné dopravy. „ Já si myslím, že by možná bylo fajn vyřešit nejdřív to, aby se dalo v Brně jezdit normálně, bez toho aniž by člověk trčel v zácpě. Pak ať klidně postaví lanovku. Na druhou stranu, pro turisty to bude asi celkem zážitek,” myslí si o návrhu lanovky Brňačka Marcela Poláková.

Posílení stávajících autobusových a trolejbusových spojů by už podle radních mohlo překročit kapacitu křižovatek. Lanovka umožní přepravit větší množství osob bez zátěže na silnici. Měla by také zrychlit obsluhu nové i starší výstavby v okolí kampusu, připravované haly a dopravního terminálu před nemocnicí.

„Dopravní podnik města Brna se na základě svých předběžných studií a propočtů k investičnímu záměru předpokládá, že by lanovka měla být využívána z větší části běžnými cestujícími. Jedním z důvodů je i fakt, že jízdné bude stanoveno dle běžného tarifu,“ tvrdí mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.

Štítky lanovka, Brno, multifunkční hala

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.