V Brně se poprvé sešlo 25 zástupců brněnských společností, Jihomoravského kraje, Ředitelství silnic a dálnic a odborů magistrátu pod taktovkou skupiny Koordinátora oprav a uzavírek. Pracovní skupina se ihned pustila do příprav harmonogramu stavebních akcí, které by v následujícím období mohly ovlivnit dopravu ve městě.
„Byl jsem potěšen tím, jak skupina hned začala fungovat. A trochu mě překvapilo, že se ihned ukázalo, že ne o všech plánovaných stavebních akcích jsou mezi sebou jednotliví zástupci informováni. Z toho vyplývá, jak by mohla být tato pracovní skupina užitečná," pochvaluje si brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.
Pracovní skupinu Koordinátora oprav a uzavírek, kterou vede generální ředitel společnosti Brněnské komunikace Luděk Borový, zřídila Rada města Brna už v prosinci loňského roku. Jejím cílem je předcházet komplikacím v dopravě, které by mohly do budoucna způsobovat velké investiční akce.
„Na příkladu strategického projektu Tramvaj Plotní nebo rekonstrukce Zábrdovické ulice vidíme, že tyto velké liniové stavby silně negativně ovlivňují propustnost celých velkých částí města a komplikují v nich dopravu. Samozřejmě není možné tyto investice zastavit. Chceme je ale koordinovat tak, aby jich bylo co nejméně v souběhu a dopady tak byly co možná nejmenší,“ vysvětlil radní Kratochvíl.
Projekt Tramvaj Plotní bude v letošním roce pokračovat, stejně jako rekonstrukce Zábrdovické, která by měla skončit následující zimu. Naplno se rozběhnou i práce na výstavbě další části Velkého městského okruhu na Žabovřeské. Teprve po dokončení prací na Zábrdovické by pak měla začít stavba Velkého městského okruhu i na Rokytově a Tomkově náměstí.
Kromě těchto zásadních staveb se ale chystají i další rekonstrukce ulic, mostů a další drobnější dopravní infrastruktury. I ty je nutné koordinovat tak, aby v souběhu neměly pro dopravu v Brně závažnější následky, než je nutné.