Ve třetím čtvrtletí byli nejčastějšími hosty ze zahraničí na jižní Moravě Poláci. Právě oni se stali jedním z hlavních cílů letošní kampaně Centrály cestovního ruchu - Jižní Morava. V kraji se jich ubytovalo 59.875, meziročně o devět procent více, a tvořili 22 procent všech zahraničních hostů.
Poláci cestují z velké části za dlouhodobými akcemi, uvedla v tiskové zprávě Petra Motesicky z TIC Brno.
„Jsou to různé festivaly, Brněnské Vánoce, vodojemy na Žlutém kopci a také kvalitní gastronomie. Důležitou roli hraje také dobrá dojezdová vzdálenost do některých měst, jako je Krakov, Katovice a Poznaň. Na ně cílíme jak v on-line kampani, tak pomocí spolupráce s influencery. Příští rok se na Polsko plánujeme zaměřit jako na primární zemi," řekla Motesicky. Centrála cestovního ruchu propagovala kraj na veletrzích a pomocí cílených kampaní.
Zahraniční hosté jsou pro podnikatele v turistickém ruchu významnou klientelou, protože jsou obvykle bonitnější než tuzemští hosté. Navíc statistiky ukazují, že po boomu tuzemského turistického ruchu krátce po covidu následoval úbytek českých hostů a pak stagnace, zatímco počty zahraničních návštěvníků sice pomalu, ale stále rostou.
Druhými nejčastějšími hosty jsou na jižní Moravě Slováci, jichž přijelo ve třetím čtvrtletí 55.255, což bylo meziročně o 11 procent více. Na ně zase mířila kampaň spojená s produktem MojaKarta. Těm, kteří se v kraji ubytují alespoň na dvě noci, nabízí možnost získat slevy na vstupném na některé památky či aktivity. Slováci si rezervovali bezmála tisíc těchto virtuálních karet. Tím, že to musí být alespoň dvě noci, se snaží Centrála cestovního ruchu zlepšit dlouhodobě nízký počet nocí, které zde turisté průměrně stráví. Na jižní Moravě je tato hodnota dlouhodobě nejnižší v porovnáním s ostatními kraji a činí necelé dvě noci.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Aktualizováno před 11 hodinami