V malajském Sepangu tento víkend probíhá již sedmnáctý závod seriálu MotoGP. Čeští fanoušci motocyklového šampionátu jsou již několik týdnů napnutí, kde a jestli vůbec bude startovat nejlépe postavený český pilot současnosti Jakub Kornfeil. Čekání je u konce, jihomoravský jezdec potvrdil změnu motocyklu a stáje. V sezoně 2015 bude startovat za francouzský tým CIF na indickém motocyklu Mahindra.
To, že se Kornfeilovi nepovede prodloužit angažmá ve špičkovém týmu Calvo se hovořilo už dlouho. Španělská stáj je zvyklá vítězit a několik umístění v první desítce pro ni nemůže být uspokojivé. Přestože se Jakubovi dařilo v posledních závodech porážet Isaaca Viňalese, který s ním sdílel garáž, novou smlouvu na rozdíl od něj nezískal. Odchod byl jasný, ale Kornfeil nechtěl prozradit, která stáj bude jeho novým domovem. Nakonec se informace dostala ven díky promotérovi šampionátu Dorna, který zveřejněnil oficiální přehled jezdců pro sezonu 2015. Na něm vedle Karla Haniky, který bude pokračovat s týmem Red Bull KTM Ajo a Karla Abrahama, který pojede modernizovanou Hondu za AB Cardion, figuruje také Jakub Kornfeil ve francouzské stáji CIP.
Motocykly Mahindra jezdí v mistrovství světa motocyklů již od roku 2011. První rok kubatury 125 a další rok v nástupnické kategorii Moto3 figurovala spíše ve středu celkového pořadí, v minulé sezoně se podařilo Miguelu Oliveirovi získat šesté místo, letos jihoafričan Binder prozatím obsazuje desátou příčku. Celkově bude příští rok startovat celá desítka motorek této značky a největší úspěchy se očekávají od stáje MAPFRE Aspar Team a San Carlo Team. Kornfeilův nový zaměstnavatel zatím příliš úspěchů nesbíral a rohatecký pilot tak může příští rok jen překvapit.
Jak se v pátek ukázalo, měl Jakub, který zatím figuruje na dvanácté příčce světového šampionátu, šanci i na získání práce v holandském týmu RW Racing. Za ten jezdil v sezoně 2013, ale nepříliš dobrá atmosféra a neuspokojivé výsledky vedly k nepříliš přátelskému ukončení spolupráce. To se pravděpodobně stalo příčinou neuzavření nové smlouvy. Holanďané budou příští sezonu jezdit s továrními Hondami a šlo by tedy pravděpodobně o nadějnější angažmá než u Francouzů.
Česká republika má tedy, stejně jako letos, v šampionátu tři jezdce. To znamená stejný počet jako Spojené státy nebo Japonsko a to je po dlouhých letech bez české účasti skvělá zpráva.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.