Na Brněnský závodní okruh již tento víkend znovu zamíří osmiválcové závodní vozy v rámci seriálu EuroV8 Series. Pořadatelé lákají diváky na ostré souboje plech na plech a legendární modely jako jsou Audi RS5, Mercedes třídy C63 AMG, BMW M3 nebo Lexus IS-F v okruhové specifikaci. Třešničkou na dortu je účast českého pilota Tomáše Kostky.
Vozy, které od pátku rozburácí své motory na Masarykově okruhu, můžete při troše štěstí potkat běžně na silnici. Čím se liší od běžné produkce je nasazení, se kterým je jejich řidiči provedou po automotodromu. Závod je čtvrtým dílem prestižní závodní série. Po třech italských zastávkách přišla řada na brněnskou trať, která tento sportovní podnik úspěšně hostila již v minulém roce. To se na okruh přišlo podívat téměř třicet tisíc diváků.
Sportovní regule předepisují startujícím autům dvě zásadní podmínky. Motor nesmí mít méně než šest válců s objemem alespoň 3,8 litru a stroje musí být v civilní verzi vybaveny alespoň čtyřmi sedadly pro cestující. „Na dráze závodí spíš auta na úrovni „gétéček“, které lidé znají z Masarykova okruhu už z předchozích let. Kromě formulí je to téměř to nejrychlejší, co lze na okruzích potkat,“ upozorňuje sportovní ředitel Automotodromu Brno Miroslav Bartoš.
Pro českého diváka může být atraktivní také přítomnost domácího pilota Tomáše Kostky, kterého zná z okruhových závodů nebo příležitostně i rally. Kostka, který se stal v loňské sezoně mistrem České republiky ve sprintrally, má také zkušenost z prestižního německého šampionátu cestovních aut DTM. V sérii EuroV8 je letos velmi úspěšný a v celkovém pořadí zatím drží skvělé druhé místo. Ambice zlínského rodáka nejsou malé a rozhodně se můžeme těšit na jeho dravou jízdu.
Stejně jako v minulém roce se mohou příchozí těšit také na doprovodnou sérii Ferrari Challenge nebo veřejné volné jízdy. Ty jsou vyhrazeny pro prvních čtyřicet přihlášených. Ti budou moci třicet minut prohánět své miláčky po závodní dráze během závodního víkendu, cena za tyto jízdy je standardní, tedy 550 korun.
Vstupné na víkend začíná na 300 korunách za přírodní tribuny, VIP vstupenku pořídíte v předprodeji do 17. června za 1960 Kč.
Sobota, 21. června 2014 |
||||||
Procedura | Start | Konec | Kategorie | Jízda | Délka | Přestávka |
9:00 | 9:30 | Ferrari Challenge Trofeo Pirelli | Kvalifikace 1 | 30´ | 0:15 | |
9:45 | 10:15 | EUROV8 Series | Volný trénink 1 | 30´ | 0:15 | |
10:30 | 11:00 | Ferrari Challenge Trofeo Pirelli Coppa Shell | Kvalifikace 1 | 30´ | 0:15 | |
11:15 | 11:45 | Promo | volné jízdy | 30´ | 0:15 | |
11:15 | 11:45 | Pit walk | 30´ | |||
12:00 | 13:00 | Emozioni in Pista | volné jízdy | 60´ | 0:15 | |
13:15 | 13:45 | EUROV8 Series | Volný trénink 2 | 30´ | 0:05 | |
13:50 | 0:15 | 14:05 | Ferrari Challenge Trofeo Pirelli | Závod 1 | 30´ | 0:20 |
15:05 | 15:35 | Promo | volné jízdy | 30´ | 0:05 | |
15:40 | 0:15 | 15:55 | Ferrari Challenge Trofeo Pirelli Coppa Shell | Závod 1 | 30´ | 0:20 |
16:55 | 17:25 | EUROV8 Series | Kvalifikace | 30´ | ||
Neděle, 22. června 2014 |
||||||
Procedura | Start | Konec | Kategorie | Jízda | Délka | Přestávka |
9:00 | 9:30 | Ferrari Challenge Trofeo Pirelli | Kvalifikace 2 | 30´ | 0:15 | |
9:45 | 0:15 | 10:00 | EUROV8 Series | Závod 1 | 25´+ 1 kolo | 0:15 |
10:50 | 11:20 | Ferrari Challenge Trofeo Pirelli Coppa Shell | Kvalifikace 2 | 30´ | 0:15 | |
11:30 | 12:30 | Promo | volné jízdy | 60´ | 0:15 | |
11:40 | 12:20 | Pit walk | 40´ | |||
12:40 | 13:40 | Emozioni in Pista | volné jízdy | 60´ | 0:15 | |
13:50 | 0:15 | 14:05 | Ferrari Challenge Trofeo Pirelli | Závod 2 | 30´ | 0:25 |
15:00 | 0:15 | 15:15 | EUROV8 Series | Závod 2 | 25´+ 1 kolo | 0:15 |
16:05 | 0:15 | 16:20 | Ferrari Challenge Trofeo Pirelli Coppa Shell | Závod 2 | 30´ |
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.