Nad příštím ročníkem Velké ceny se rok stahují mračna. Promotérská společnost Dorna nezařadila Brno na seznam míst, kde se by se motocyklové mistrovství světa příští rok mělo jet. Důvodem je nevyhovující stav trati, na který komisaři upozorňovali už po uskutečnění letošního ročníku. Kompletní rekonstrukce by Masarykova okruhu by však vyšla na 100 milionů a podle smlouvy brněnského autodromu se Spolkem pro MotoGP by mělo opravy platit město a kraj. Brno však vydat peníze na opravy, byť dílčí, odmítá.
Promotérská společnost Dorna oznámila, že s Brnem do doby, než dojde k opravě trati nepočítá, koncem minulého týdne. „Mluvíme s nimi už řadu let a vždy požadujeme, aby na okruhu byly provedeny některé úpravy, zejména povrchu. A na poslední bezpečnostní radě jsme se rozhodli, že budou povinné," vzkázal do Brna šéf Dorny Carlos Ezpeleta s tím, že Brno však rozhodně nemá dveře zavřené definitivně. „Počkáme, zda změny udělají. Pokud ne, zařadíme do kalendáře náhradního pořadatele," dodal podle České televize Ezpeleta.
Středa, 12. srpna 2020, 19:00
Mírně hořkou pachuť zanechalo organizátorům Velké ceny České republiky v Brně po jinak vydařeném víkendu prohlášení některých jezdců. Ti označili stav povrchu na Masarykově okruhu za katastrofální. Podle ředitelky brněnského Automotodromu komisaři...
Dorna Brno nezařadila na seznam měst, kde se bude závodit, nazvdory skutečnosti, že má Brno s promotérem platnou smlouvu na příští ročník světové série. Podle brněnské primátorky Markéty Vaňkové je si město nutností oprav vědomé, finance na opravu však Brno poskytnout nehodlá. Na začátku týdne přitom primátorka připustila, že by se město mohlo podílet alespoň na částečné opravě. Po úterním zasupitelstvu však k Masarykovu okruhu vyslala jasný vzkaz: nad rámec 30 milionů, které Brno každoročně na Velkou cenu přispívá, Brno víc peněz nedá.
Neděle, 16. srpna 2020, 12:00
Opravu dráhy na Masarykově okruhu v Brně, na kterém se jezdí motocyklová Grand Prix, je podle smlouvy povinen uhradit pořadatelský spolek Jihomoravského kraje a města. Vyplývá to z uzavřené smlouvy, uvedla primátorka Brna Markéta Vaňková (ODS) v...
Případná rekonstrukce by tak zůstala na bedrech brněnského autodromu. „Ve smlouvě se spolkem je sice uvedeno, že pokud bude opravy vyžadovat Dorna, tak je povinen platit spolek, ale mám za to, že by to měl hradit Automotodrom už jen z toho důvodu, jakou výši nájmu od spolku za pět let získal," uvedla Vaňková České televizi.
Automotodrom však financování nákladné investice odmítá, odkazuje se přitom na smlouvu, kterou společnost letos podepsala se Spolkem. „My zatím nemáme žádnou oficiální informaci ze spolku, že by k tomu aspoň v této minimální míře nechtěl přistoupit ze svojí strany, což vyplývá z uzavřených smluv. Takže neuvažujeme v této chvíli o tom, že bychom to hradili ze svého," uvedl Boháč.
Konec MotoGP v České republice? ???? Tentokrát pro vás máme delší status než obvykle. Asi všichni jste viděli předběžný...
Zveřejnil(a) Automotodrom Brno - Brno Circuit dne Úterý 10. listopadu 2020
Autodrom také reagoval na kritiku, podle které by město ani kraj neměly financovat soukromý majetek. „Automotodrom reagoval každoročně na požadavky FIM a na vlastní náklady prováděl opravy trati. Tyto náklady po Spolku nenárokoval, byť smlouva jasně říká, že Spolek je povinen tyto náklady hradit. Za ty roky se investice nad rámec našich smluvních povinností vyšplhaly do desítek milionů korun," hájí se Automotodrom.
Podle Boháče nyní nastala situace, o které aktéři dopředu věděli, že se může stát. Proto nechápe náhlé překvapení zástupců Spolku, Brnu prý hrozí mezinárodní ostuda. „Spolek o tom ví dlouhodobě, čerpá dotace nejen z města, ale i z kraje a od státu. Vadí nám jejich nečinnost, vnímáme vývoj velmi negativně, podle neoficiálních zpráv se nám zdá, že pro spolek je daleko jednodušší poslat to do insolvence a udělat z toho velkou mezinárodní ostudu," řekl Boháč.
Dalším problémem, který příliš nenahrává budoucnosti Velké ceny v Brně, je výše zalistovacího poplatku. Podle Vaňkové trvá Dorna od roku 2022 na částce okolo čtvrt miliardy korun za každý ročník. Investovat miliony korun do opravy soukromé trati, kvůli jednomu ročníku by podle Vaňkové bylo v době, kdy město čelí zásadnímu propadu příjmů, neakceptovatelné.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Asansörlü evden eve kurumsal nakliyat sunar PH Nakliyat https://www.phnakliyat.com/kurumsal-nakliyat
A´t to zacáluje starej Abrahám,udržovat svýho nedouka v GP mu šlo ale starat se o okruh už mu nevoní.
Že by se ten totalitní zločin proti přírodě přeci jen nakonec zavřel?
Karel Abrahám má z okruhu čistý roční zjisk po zdanění 26 mega, klidně si to může zaplatit sám. file:///C:/Users/jirac/AppData/Local/Temp/ucetni%20zaverka%20a%20vyrocni%20zprava%202019%20s%20vyrokem_compressed.pdf
"Autodrom se bojí mezinárodní ostudy" Co je to za drzost Abrahame, ty zlodějská kundo?
Tunelování peněz a dotací panem Abrahamem v přímém přenosu. Jak dlouho bude trvat než ho zavřou!!
Řešením by bylo přivést celý ten slavný Abrahamův autodrom ke krachu a pak ho krajem odkoupit. Investovat do majetku soukromníka, od kterého si pak trať za drahé peníze pronajmu, je chucpe, které nemá jinde ve světě obdoby.