Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Žádné spekulace. Trať soukromého Masarykova okruhu musí podle smlouvy opravit město a kraj

Opravu dráhy na Masarykově okruhu v Brně, na kterém se jezdí motocyklová Grand Prix, je podle smlouvy povinen uhradit pořadatelský spolek Jihomoravského kraje a města. Vyplývá to z uzavřené smlouvy, uvedla primátorka Brna Markéta Vaňková (ODS) v reakci na kritiku stavu tratě ze strany některých závodníků po nedělních závodech mistrovství světa silničních motocyklů. Vlastníkem okruhu je Automotodrom Brno. Podle Vaňkové se bude jednat o tom, jestli nepostačí částečná oprava. Celková oprava trati by stála desítky milionů korun.

Jde o dědictví předchozích garnitur, říká primátorka

Na financování opravy ze strany spolku upozornil jako první bývalý náměstek primátor Matěj Hollan. Spolek letos pořádal závody popáté. Podle Vaňkové se původní smlouva i s podmínkou hrazení nákladů opravy ze strany spolku podepisovala před lety.

„Nepodepisovala jsem ji tehdy ani já, ani pan hejtman (Bohumil) Šimek," uvedla Vaňková. Před ní byl primátorem Brna Petr Vokřál (ANO) a před Šimkem hejtmanem Michal Hašek (ČSSD). Vaňková poznamenala, že letos s Šimkem podepsala totožnou smlouvu jen se zastropováním nájmu a vypuštěním ujednání, které znemožňovalo odstoupení od smlouvy, z důvodu vyřešení krize v souvislosti s koronavirem a neúčasti diváků.


Pokud neopravíte trať, příští rok se nepojede, vzkázali komisaři MotoGP v Brně. Rekonstrukce by vyšla na sto milionů

Mírně hořkou pachuť zanechalo organizátorům Velké ceny České republiky v Brně po jinak vydařeném víkendu prohlášení některých jezdců. Ti označili stav povrchu na Masarykově okruhu za katastrofální. Podle ředitelky brněnského Automotodromu komisaři...


Stále tak platí, že opravu povrchu okruhu by měl platit spolek, který na něm pořádá závody jednou ročně, přestože dráha patří Automotodromu. Vaňkovou víkendové upozornění závodníků na špatný stav překvapilo. „Už když jsem se stala primátorkou, řešila se kvalita dráhy a mluvilo se o potřebné rekonstrukci. Vyjádřili jsme se, že kraj ani město na to nejsou finančně připraveny, proto došlo jen k částečné úpravě dráhy. Loni to bylo dostačující a nyní se objevily hlasy, že je to silně horší. Přitom jiná Grand Prix se tam od loňska nejela," řekla Vaňková.

Jistý je jen příští ročník MotoGP

Podle ní se bude muset o situaci jednat. „Musíme si říct, jestli je nezbytné dráhu opravovat v celkovém rozsahu za desítky milionů až 100 milionů, nebo bude stačit menší oprava jako před rokem," dodala Vaňková. Spolek je vázaný pořádat pouze příští ročník, o dalších se bude jednat. V minulosti se spekulovalo o tom, že promotér závodů Dorna chce až na dvojnásobek navýšit poplatek za zisk licence, což by podle Vaňkové nebylo v silách města ani kraje pokrýt.

Město a kraj založily spolek, protože Velké ceně v Brně hrozil zánik. Automotodrom už ji nechtěl pořádat pro její ztrátovost vlivem zalistovacího poplatku. Dříve činil desítky milionů, v posledních letech překročil 100 milionů. Spolek měl smlouvu na pět ročníků, letos se mělo jet popáté původně za poplatek 120 milionů.

Kvůli koronaviru ale nemohli na akci diváci, a proto se Vaňková se Šimkem dohodli s Dornou, že se letos závody bez diváků pojedou za jeden milion eur (asi 27 milionů Kč) a ročník s diváky se pojede příští rok za šest milionů eur (asi 162 milionů Kč). Na oba ročníky město i kraj shodně odsouhlasily, že každý přispěje po 60 milionech na obě akce. Stát by měl na obě akce dát 85 milionů.

Hodnocení článku je 50 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Brno Circuit / Facebook

Štítky motogp, trať, Masarykův okruh, oprava, Jihomoravský kraj, Brno, Markéta Vaňková, Grand Prix, ODS, poplatek, Matěj Hollan, Petr Vokřál

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Milan Kolomaznik

Jak to ti komunisti dělali, že byly peníze na školství, zdravotnictví, sport atd?? Tady několik rádobypolitiků nechá všechno zdevastovat a po 30 letech se diví, (bez údržby) že to bude stát majlant.

Neděle, 16. srpna 2020, 21:24Odpovědět

Vilém Černík

Na opravdu debilní investice tady v poslední době vyrostl jeden skutečný myšlenkový gigant. Církve. Když mohou církve investovat do zchátralých hotelů a zámků, mohly by koupit brněnský motodrom. Pane Duka, skvělá investiční příležitost, neváhejte !!

Neděle, 16. srpna 2020, 19:07Odpovědět

Francois de Lammer

Hm, tak ať ta sranda skončí, jen se do té černé díry sypou prachy. Na-rat.

Neděle, 16. srpna 2020, 18:36Odpovědět

Jan Vávra

Tak že,Abrahám starší dojil trať pro svýho nemohoucího synka ale opravu zaplatí Brno a stát?

Neděle, 16. srpna 2020, 17:45Odpovědět

Ben Bazoo

Před 5 lety jeden z brněnských radních tvrdil, že GP ziskuje 750 milionů ročně . takže další lhář. No, tak se okruh ( okruh jenž patří soukromému vlastníku a platit opravu máme my všichni, což je dost absurdní ) neopraví a GP , která se asi pojede i příští rok bez diváků, bude konat jinde. Ale toho bych se nebál. Je to jen neustálé zastrašování ze strany vlastníka. Vysrat se na něj a on už si ty prachy sežene , na to dám krk. Připomíná mi to festival ve Varech. Ten se taky pořádá v soukromém hotelu, ale Bartoška žádá, aby stát přispěl na opravu hotelu , protože vlastník na to sere. Já má taky dům a potřeboval bych nový bazén. Přispěje mi stát taky něco?

Neděle, 16. srpna 2020, 17:05Odpovědět

Ben Bazoo

Jak to že nepodepsala? Vždyť v článku o dvě věty níže říká, že podepsala téměř totožnou smlouvu. Ta z koho dělá blbce?

Neděle, 16. srpna 2020, 16:57Odpovědět

Žádné spekulace. Trať soukromého Masarykova okruhu musí podle smlouvy opravit město a kraj  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.