pondělí 4. července 2022 Prokop

Na jižní Moravě boural muž, který si myslel, že jede na elektrokoloběžce, ale měl motorku

Nehoda, při níž se střetlo osobní auto s jezdcem na vozítku, omezila dopravu v Hodoníně. Řidič menšího vozidla chtěl v křižovatce odbočovat vlevo, nedal ale přednost v jízdě jedoucímu autu. Po incidentu jej z omylu, že jede na elektrokoloběžce, vyvedli policisté.

Tvrdý náraz uprostřed křižovatky skončil zraněními řidiče domnělé "vytuněné" elektrokoloběžky. Muž neměl hlavu chráněnou přilbou a poraněný zůstal ležet na vozovce. Do nemocnice jej musel transportovat záchranářský vrtulník.

Při vyšetřování události policisté zjistili, že řidič jednostopého vozidla vůbec nejel na elektrokoloběžce. „Dle platné legislativy se nejedná o elektrokoloběžku, ale o motorové vozidlo (malý motocykl). Proto řidič takového vozidla musí mít platné řidičské oprávnění pro danou skupinu a za jízdy na tomto vozidle používat ochrannou motocyklovou přilbu," uvedl policejní mluvčí Petr Zámečník.

Vozidlo musí mít také registrační značku. Elektrokoloběžkou už není vozítko, které má výkon motoru vyšší než 1000W, maximální kontrukční rychlost vyšší než 25 km/h a po odpojení motorku jej nelze použít jako běžnou koloběžku.

Podle policistů není výjimkou, že majitele podobných vozů uvádějí v omyl samotní prodejci, kteří uvádějí nepřesné nebo mylné informace. „Řidič se tak kromě nedání přednosti bude zodpovídat z dalších porušení zákona, kdy pokuty za ně mohou dosáhnout až k desítkám tisíc korun," vysvětlil Záměčník.

Hodnocení článku je 82 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Policie ČR

Štítky doprava, nehoda, motorka, elektrokoloběžka

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Lukáš Sembol

Každý, kdo podobné vozidlo nesplňující legislativní požadavky při prodeji označuje za koloběžku se dopouští klamání spotřebitele, a vystavuje se právnímu postihu ze strany ČOI, i případné žalobě ze strany spotřebitele. Je sice pravda, že lze na českých silnicích jako elektrokolo provozovat vozidlo až do výkonu 1kW, ale tento limit platí pro přídavné motory jejichž montáž si nevyžádá zásah na nosné části vozidla. Cokoliv, co výrobce s motorem již sestaví se musí řídit nařízením EU č. 168/2013, podle nějž musí být alespoň v jedné členské zemi schváleno. Výjimku z tohoto nařízení mají mj. vozidla, která nedisponují ani jedním místem k sezení (koloběžky). Tyto vozítka ale tuto podmínku nesplňují, a proto prodejci zneužívají faktu, že cizojazyčné slovo "Scooter" lze z více jazyků do češtiny přeložit nejen jako "Skůtr", ale i jako "Koloběžka", což je ale naprosto zcestné, protože daný objekt nesplňuje českou slovníkovou definici tohoto slova. - To jen kdyby náhodou někoho zajímalo, proč vozítko na fotografiích nemůže být označováno jako koloběžka Důvodů pro to je samozřejmě více, a to i legálních, ale vybral jsem ten, který by mohla zvládnout pochopit i pologramotná opice, která je nejpravděpodobnější potenciální obětí těchto podvodných prodejců.

pátek, 24. června 2022, 22:22

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.