Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 5. dubna 2017, 17:00
Víte, co zaručeně každému muži zpříjemní den? Hračka. A to jakákoliv. V některých ohledech se může brát za hračku i dopravní prostředek. Když necháme motorky stranou, sedneme si do auta. A kdyby jen do do obyčejného auta, doslova do betelného bóráku!
Minulý víkend jsem měl tu možnost mít k dispozici jednu takovou hračku - Volkswagen Sharan druhé generace, v provedení 2.0 TDI, s automatickou převodovkou DSG a snad všemi možnými výdobytky dnešní doby. Nutno říct, že už jistou osobní zkušenost s podobným MPV jedné francouzské značky mám a o to větší byla moje očekávání.
Rád bych poděkoval Porsche Brno, resp. jejich programu Das Welt Auto za možnost zapůjčení. Tento program je zaměřen na kvalitní a garantované ojeté vozy s malým nájezdem kilometrů, které jsou nejčastěji užívány jako předváděcí. Tento konkrétní automobil byl rok starý, měl najeto ani ne šest tisíc kilometrů a byl s prodlouženou zárukou na 4 roky / 120.000 km. Pokud budete chtít, je stále k vidění v Porsche Brno v Řípské ulici.
Teď už více o autě samotném. Zdálo by se, že sedm let druhé generace pouze s jedním skromným faceliftem, je na dnešní zrychlenou dobu na pováženou. Ovšem opak je pravdou. Už chápu, proč pánové z Wolfsburgu drží stále stejnou venkovní línii, kterou vylepšují hlavně zevnitř.
Auto je i po těch letech neuvěřitelně šmrncovní a tmavší vínová červená mu dodává značně na eleganci i na vážnosti. Proč mít ale auto se sedmi sedadly? Jedno slovo: prostor. Ono se to nemusí na první pohled zdát, ale v tomhle voze se opravdu bez problémů odveze sedm urostlých chlapů na fotbalový zápas. Když není potřeba tolik míst k sezení, jednoduše se třetí řada sedadel složí do podlahy zavazadlového prostoru. Ten je mimochodem opravdu královský (955l pod krycí roletkou). V autě je pak pět naprosto plnohodnotných sedadel, kde nejvíce z prostoru těží pasažéři ve druhé řadě.
A pokud je jednou za čas potřeba mít z vozu stěhovací dodávku, tak i prostřední řada sedadel se dá něžnou ručkou mladé slečny jednoduše poskládat do naprosté roviny. Žádné komplikované soukání těžkých sedadel či lavic ven z vozidla se tu nekoná. Dokonalé.
Odkládacích míst a přihrádek v interiéru je také mnoho. Navíc milovníci klasických přístrojů i ergonomického rozmístění musí být z tohoto VW unešeni.
Pod kapotou je klasický 2.0TDI, který se svými 185 koňmi dodává vozu dostatečnou dynamiku. Motor má tah. Na ustálenou dálniční rychlost rychlost (také vzhledem ke spotřebě) ideální, na předjíždění (klidně v kopcích) naprosto dostatečný. Převodovka fungovala bez problémů. Snad jednou jsem ji lehce vyvedl z míry, když jsem sám pořádně nevěděl, co s ní chci dělat.
Poprvé jsem si taky vyzkoušel i řazení pomocí pádel pod volantem. U takového typu auta se to mockrát nevyužije, člověk by se s tím vyřádil u malého sporťáku daleko víc. Výraznější zátah začíná už od 1350 otáček a při 90km/hod. točí motor na nejvyšší převodový stupeň jen 1800 otáček za minutu.
Co mě však úplně dostalo, byla spotřeba. Při plném zatížení čtyřmi dospělými a třemi dětmi (samozřejmě s hromadou harampádí k tomu) a cestě do Zlína přes Buchlovské kopce byla spotřeba 5,7 litrů na sto kilometrů. Při cestě zpět po dálnici přes Kroměříž už to bylo necelých sedm. Při běžném provozu, tu v autě sám, tu ve dvou nebo s čtyřčlennou rodinou, byl konečný průměr 5,3l / 100km!
Přibližně za tolik jsem jezdil s o polovinu menší jedničkovou fabií. U vozidla s pohotovostní hmotností blížící se k 1900kg je to výborný údaj, který jsem opravdu nečekal. Navíc máte k dispozici 70 litrovou nádrž, což dodá dlouhému cestování úplně jiný rozměr.
Na nerovnostech je Sharan klidný a stabilní a totéž platí i při vyšších rychlostech. V zatáčkách se naklání jen minimálně a i odhlučnění interiéru bylo dostatečné. Jen při zapnutém rádiu musí člověk při komunikaci z první do třetí řady sedadel lehce zvýšit hlas.
Zážitek pro mne byl i bezpečnostní prvek, který se objevil třeba v Citröenu DS z doby Fantomase, jen v dnešním moderním pojetí – natáčecí bi-xenonové světlomety. Takové věci my „halogenkáři“ v zatáčkách vůbec neznáme a natáčecí úhel byl tak citelný, že si toho všimla i moje drahá polovička.
Tady si dovolím malou odbočku k ženám. Něžnému pohlaví dodá klidu při parkování automatický parkovací asistent. Sám jsem si na něj poměrně rychle zvyknul a pokud člověk nespěchá, auto parkovací manévr zvládne precizně samo. Moje žena byla ohromena. A když užmluvím o rodině, dětem se nejvíce líbili boční posuvné a elektricky ovládané dveře, stejně tak i elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru. Úplně nejvíc srandy si pak užili, když na sebe ségry mohli mávát do parkovací kamery.
Celá rodina (v čele se mnou) se s tímto vozem neloučila vůbec lehce. I za tak krátkou dobu se stal plnohodnotným členem a znáte, jak to s podobnými odchody bývá.
Pro vážné zájemce si Das Welt Auto u tohoto modelu připravil dva bonusy. Jeden je v podobě nových zimních i letních pneu a druhý pro podnikatele při odběru na IČO finanční slevu 60.000,- Kč. No a já už alespoň vím, jakým směrem se mohu vydat ve chvíli, kdy nám současný vůz doslouží.
David Kašpar
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.