Společnost Podané ruce, která sídlí v jihomoravské metropoli, provozuje telefonickou linku, na kterou se mohou obracet lidé se závislostí na hazardních hrách. Od dubna je nově k dispozici psychologická podpora nepřetržitě. Společnost tak reaguje na otevírací dobu provozovatelů. Obracet se na linku mohou i blízcí hráčů.
Se závislostí na hazardních hrách pomáhá speciální telefonická linka, kam lidé mohou volat, aby se jim dostalo pomoci. Telefonní kontakt často slouží jako důležitý mezikrok k vyhledání navazující odborné pomoci, ke které může být těžké se odhodlat. Provoz linky zajišťuje společnost Podané ruce skrz portál Naberte Kurz ve spolupráci s projektem Zodpovědné hraní.
„Linka pomoci je sice častěji využívaná jako jednorázový nástroj, ale mnozí klienti se nám ozývají i vícekrát. Jejich situace se vyvíjí a chtějí ji s námi konzultovat. Ve většině případů se ale jedná o jednorázový kontakt,” popsala vedoucí pracovnice linky Jana Dominika Šatánková.
„Ozývají se nám lidé v různých fázích své hráčské kariéry. I témata, která s nimi řešíme, jsou proto různorodá. Mluvíme spolu například o pravděpodobnosti výher a fungování hazardních her, ale také o potřebě získat nad hraním kontrolu. S osobami blízkými poté probíráme jejich pocit ohrožení či finanční problémy. Poskytujeme bezpečný prostor pro sdílení všech obav a starostí souvisejících s hraním,” shrnula Šatánková.
Úterý, 13. února 2024, 07:00
Čtyři nelegální herny odhalili jihomoravští celníci od začátku kalendářního roku. V Brně, v Boskovicích, ve Znojmě a u Vyškova zadrželi celkem osmnáct technických herních zařízení a přes jedenáct tisíc korun. Na problémová místa se musí pracovníci...
Ze statistik za rok 2023 vyplývá, že nejvíce hovorů na Linku pomoci přišlo z Prahy. Volající ale často vyhledávali pomoc také z Jihomoravského, Olomouckého a Středočeského kraje. Klienti byli nejčastěji starší pětačtyřiceti let. O pomoc přitom běžně nevolají jen samotní hráči, ale také jejich blízcí, kteří potřebují poradit nebo vyslechnout.
Provoz nonstop poradenských služeb je nově rozdělen do dvou režimů. V plném režimu od osmi hodin ráno do desíti hodin večer lze nejen využít telefonní pomoci, ale také soukromých i skupinových chatů, diskuzních fór, emailů a dalších služeb. V nočním pohotovostním režimu poté funguje pouze Linka pomoci.
„Noční režim od dubna zajišťujeme systémem centrály, která volající přepojuje na vyškolené odborníky a zaměstnance, kteří jsou zrovna ve službě. Ti na lince předávají potřebné informace a poskytují krizovou intervenci. Až posléze klienty převádí do terapeutických center, adiktologických či dluhových poraden v místě jejich bydliště,” vysvětlil Jan Řehola, ředitel Institutu pro regulaci hazardních her.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.