pondělí 26. října 2020 Erik

Nepodceňujte prevenci nádorových onemocnění, apeluje na ženy kampaň Brno narůžovo

Říjen je měsícem, který je na celém světě věnován prevenci rakoviny prsu. Kampaň Brno na růžovo si dala za cíl šířit osvětu k podpoře nemocným ženám a k připomenutí prevence závažného onkologického onemocnění. Na lidi čeká putovní výstava, online koncerty i symbolické nasvícení fontány před Janáčkovým divadlem.

Rakovina prsu je nejčastějším nádorovým onemocněním, které se vyskytuje u žen. „Každoročně je v České republice diagnostikováno přes 7000 nových případů onemocnění, což je více než 130 pacientek na 100 000 českých žen,” upozornil ředitel Masarykova onkologického ústavu Marek Svoboda s tím, že je proto důležité myslet na prevenci.

Cílem kampaně je tedy upozornit ženy, aby věnovaly pozornost riziku rakoviny prsu, podpořit je, aby nezanedbávaly prevenci a aby se případnou diagnózu dozvěděly včas. „Kromě nebezpečí nemoci ale chceme, aby lidé měli před očima - v rámci putovní výstavy, letáků rozdávaných v ulicích nebo symbolicky růžově svítící fontány - možnosti léčby. Aby neměli strach, protože medicína se každý den posouvá kupředu a léčba nádorových onemocnění je dnes už velmi na vysoké úrovni,” uvedl první náměstek primátorky Petr Hladík. Pro ženy je připraven také například důležitý video manuál k samovyšetření prsou, který povede patronka celého projektu Pavla Vitázková společně s primářkou Katarínou Petránkovou. 

Kvůli současné koronavirové situaci se kampaň přesouvá do online sféry, především na sociální sítě. Program ovšem online prostředí částečně přesahuje. Brňané si mohou následující dny všimnout symbolicky růžově nasvícené fontány před Janáčkovým divadlem, kde bude připraven také doprovodný kulturní program. 

„Moje velmi dobrá přítelkyně zatím úspěšně vybojovala rakovinu prsu. Taky si nevěděla rady, kam má jít, když se ji něco nezdá. Proto jsem tady třeba já, která se vám to bude snažit vše srozumitelně a jednoduše vysvětlit,” sdělila Vitázková. Do kampaně se zapojila také například influencerka Naty Hrychová, která má na sociálních sítích přes sto tisíc sledujících, a to zejména v mladším adolescentním věku. Svůj vliv, prostřednictvím této kampaně, využije a bude se tedy snažit šířit povědomí o prevenci nádorových onemocnění.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky Brno narůžovo, rakovina prsu, onkologie

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.