V rámci podpory cyklistické dopravy ve městě chce Brno realizovat systém bike sharing neboli sdílení kol. Podobný systém funguje již v několika evropských městech a spočívá v půjčování kol na vytipovaných místech a jejich vrácení zase v jiné lokaci. Smyslem tohoto sdílení je upřednostnit tento typ dopravy před vzrůstajícím automobilismem ve městech.
Rada města Brna schválila ve středu 31. března 2015 investiční záměr „Systém sdílení kol – bike sharing“. Návrh na zavedení systému sdílených městských kol je obsažen již v Generelu cyklistické dopravy ve městě Brně z roku 2010. Cílem zavedení veřejných půjčoven kol v Brně je rozšíření nabídky veřejně přístupné dopravy pro obyvatele a návštěvníky města.
Investice „Systém sdílení kol – bike sharing systém“ řeší zavedení tohoto systému na území města Brna. Systém sdílení kol (anglicky Bike Sharing System – BSS) je síť desítek až stovek půjčoven nebo automatických stanic s jízdními koly, které si lze vypůjčit na jednom stanovišti a na jiném je vrátit. Nejčastěji se počítá s půjčováním kol ve městě pro dopravu na krátkou vzdálenost, respektive na krátký čas, existují ale i systémy regionální pro turistiku.
Dvě varianty pro realizaci
V rámci finančního a ekonomického hodnocení studie proveditelnosti byly uvažovány dva variantní přístupy. První předpokládá realizaci projektu v podobě klasické veřejné zakázky, kdy investorem bude statutární město Brno a operátorem jedna ze společností s majetkovou účastí města (Dopravní podnik města Brna, a. s., Brněnské komunikace, a. s.). Druhý předpokládá spolupráci se soukromým subjektem v rámci projektu PPP, kdy investorem i operátorem je soukromý partner.
Tisková zpráva
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.