středa 6. července 2022 Státní svátek - Mistr Jan Hus

'Diplomka nic neřeší, pos*ané umění mě nezajímá' napsal v úvodu diplomky student FaVu. Obhájil

Student brněnské Fakulty výtvarných umění VUT Kryštof Ambrůz se očividně na vlastní kůži přesvědčil, že s uplatněním na trhu práce to při studiu určitých oborů není žádná sláva. Svou frustraci se pak nebál naplno promítnout do své diplomové práce. A slavil úspěch. Vlastně hned dvojnásobný: za prvé úspěšně obhájil, za druhé mohl tak vypadnout z "nesmyslné školy" pryč od "posraného umění".



Vedoucí práce i oponent se při hodnocení shodli na nejlepší možné známce: A. „V rámci diplomové práce si autor klade zásadní otazky ve vztahu k uměleckému provozu, tak smyslu vysokoškolskéhé systému pro oblast umělěckých oborů, což vnímám jako zásdní poznatek. (...) Vyjadřuje velmi přímočaře jakousi životní tíhu, která je definována studiem vysoké školy," uvedl ve velmi kladně hodnoceném posudku oponent Martin Mazanec.

Ambrůz totiž píše mimo jiné  o tom, že své studium považuje za ztrátu času a že jediné, co ho teď zajímá, je práce v bistru, neboť ta ho živí. A že v tomto boji o přežití, kterým práce v bistru je, není pro umění místo. „Cíl mé práce je naprosto jednoduchý, a to je ukončení studia. Nástupem do studia začátkem dubna tohoto roku opět přichází špatné pocity a nálada. Celý rok jsem nic nedělal, protože na to nebyl čas. Místo toho bylo daleko důležitější najít si práci a jako normální člověk se zařadit do systému, který z nás v České republice dělá otroky pracující za směšné peníze. Jestli pro vás ukončení školy znamená nějaký úspěch, tak pro mě rozhodně ne," popsal s upřímností ve své práci AMbrůz.

Vedoucí práce Jan Šrámek ocenil, že se Ambrůz vůbec k dodělání diplomové práce vůbec dostal. „Jeho (Ambrůzova, pozn. red.) práce se z mého pohledu vždy řadila k tomu nejzajímavějšímu, co za zdmi školy aktuálně vznikalo. Vzhledem k okolnostem, které provázely vznik jeho diplomové práce, považuji skutečnost, že se Ambrůzovi podařilo nakonec dospět až k samotné obhajobě, za úspěch,"  uvedl Šrámek v posudku, který taktéž zakončil hodnocením "vynikající - A".

Ve finále Ambrůzovo snažení zasloužilo déčko a student tak konečně ukončil své nesmyslné, zbytečné a demotivující studium. 


Celou práci, závěrečné hodnocení i oponentury najdete na tomto odkaze.

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.