Městská část Brno-střed chce v centru regulovat rozmanitost reklamy, která se na tisících poutačů nachází v mnoha barvách na objektech, ve vitrínách, sloupech veřejného osvětlení a dalších místech. Pomoct tomu má chystaný manuál dobré praxe se základními pravidly pro reklamu, řekl dnes novinářům radní Brna-středu Svatopluk Bartík (Žít Brno).
Podle něj jsou v centru nevkusné reklamy, z nichž je navíc velká část nelegální. Radnice však nechce jít cestou pokut, nýbrž domluvou s majiteli a nájemci objektů. Cílem projektu je sladit podmínky pro tvorbu prezentace a zvýraznit veřejný prostor a hodnotu historických budov.
Nyní reklamy reguluje městská vyhláška a regulační plán památkové rezervace. Podle Bartíka má však jen zlomek reklamních poutačů povolení a zbytek je nelegální. "Stavebnímu úřadu by v tuto chvíli nic nebránilo v tom vyjít do ulic a pokutovat to. My se ale chceme s dotčenými lidmi scházet a postupně zavést kompromis, abychom jim nebránili v reklamě, která však nebude nevkusně zasahovat do vzhledu města," řekl Bartík.
Městská část půjde v oblasti reklamy příkladem a zreguluje ji na objektech ve svém majetku. Bude ale jednat i s městskými firmami, aby bylo méně reklam například na vozidlech MHD nebo v okolí zastávek. "Už dříve jsme jednali s producenty hudební scény, aby ve městech nevylepovali plakáty. Zaznamenali jsme výrazný pokles u černého výlepu," řekl Bartík.
Podle něj působí historické centrum města s památkovou zónou chaoticky. "Celkový dojem z centra Brna je v podstatě nevábný. Komerční prezentace obchodníků a reklamy se vzájemně překřikují a v tom chaosu zapadají. Mají tak menší účinek, než kdyby byly úměrné a rovnoměrně zastoupené," řekl radní.
Vyřešit to má připravovaný manuál dobré praxe, který bude obsahovat informace o tom, jaký způsob reklamy a co dalšího je zakázané, ale bude také doporučovat například barvu a velikost písma reklamy. "Obchodníci jsou
mnohdy laici, takže to pro ně může být dobrý návod, jak reklamu provést, aby byla v pořádku," řekl Bartík. Radnice podle něj chce najít peníze na to, aby mohla zájemcům připravit alespoň jednoduchý grafický návrh s podobou jejich reklamy. "Celou akcí chceme zdůraznit význam architektonického dědictví, aby prokoukly památky a architektonická skladba Brna," řekl radní Michal Doležel (Žít Brno).
Radnice na celém projektu spolupracuje s grafičkou Veronikou Novákovou. O reklamách v Brně zpracovala svou diplomovou práci, která se zabývá reklamou v Masarykově ulici od nádraží až po Joštovu ulici.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.