sobota 7. prosince 2019 Ambrož

České dráhy začaly nasazovat na rychlíky Brno - Praha nový vlak

České dráhy (ČD) začaly nasazovat na rychlíky mezi Brnem a Prahou přes Pardubice nový vlak InterPanter od Škody Vagonka. Do poloviny roku bude mít dopravce k dispozici pro tuto trať osm vozidel, která nahradí stávající soupravy, na nichž ještě nasazuje letité vozy s koženkovými sedačkami.

Zhruba 50 starých vagónů čeká cesta do šrotu, řekla ČTK mluvčí ČD Kateřina Šubová. Souprava ze starých vozů už zůstane pouze na jednom doplňkovém páru rychlíků.

Dráhy tak pokračují v modernizaci rychlíkových souprav na jižní Moravě, kterou začaly loni v prosinci. Od změny jízdního řádu totiž jezdí tytéž vlaky i na lince Brno - Břeclav - Olomouc. A jelikož je linka z Brna do Prahy provázaná i s trasou Brno - Olomouc - Šumperk, objeví se InterPanter na některých spojích i na této trase. Celkem ČD nakoupí 14 jednotek za 2,6 miliardy korun.

"InterPanter je první nízkopodlažní rychlíkovou soupravu Českých drah. Díky tomu do ní snadno nastoupí maminky s kočárky, lidé na invalidním vozíku, senioři nebo cyklisté. Vlak je také vybavený klimatizaci a soupravy budou mít wifi připojení k internetu. Ještě řešíme automaty na občerstvení," uvedl člen představenstva ČD Michal Štěpán. Ve vlacích jsou také místa pro kola, pro kočárky a oddíl pro matky s dětmi, které si tam mohou hrát. Vlak InterPanter vychází z koncepce regionálního vlaku RegioPanter, který už několik let jezdí na regionálních spojích v několika krajích.

Lepšího komfortu se dočkali od poloviny prosince také jihomoravští cestující na rychlících z Brna do Olomouce a Šumperka, kde ČD začaly nasazovat několik nově modernizovaných vozů. "Zatím se však nejedná o ucelené soupravy, ale cílem je postupně počet modernizovaných vozů zvyšovat," řekla Šubová. Linka platila dosud za jednu z nejzanedbanějších v celé republice. Na vlacích do Ostravy a do Prahy přes Havlíčkův Brod jezdí vozy modernizované koncem 90. let a také multifunkční vozy.

Nejpozději se s modernizací souprav počítá na rychlících do Jihlavy a Českých Budějovic, kde jezdí zatím pouze multifunkční vůz. Zbytek soupravy tvoří starší vozy včetně 'koženek'.

Zdroj: ČTK

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.