Dnes, 11:00
Od 01.01. 2026 bude jednodušší zažádat si o obecní byt. Pro všechny městské části bude nově platit jeden sdílený a jednotný formulář. Toto opatření by mělo zásadně ulevit administrativní zátěži žadatelstva.
Od Nového roku dojde ke zjednodušení podávání žádosti o obecní byty. Všechny městské části budou mít jeden jediný společný dokument.
„Brno má jeden z nejrozsáhlejších bytových fondů v České republice. Vlastníme 28 tisíc bytových jednotek, většinu jsme jich ale svěřili městským částem. Ty si v nastavených mantinelech stanovují vlastní kritéria i postupy pronajímání. Zavedení jednotného formuláře je krokem, který na straně občanů výrazně zjednoduší celou administrativu,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.
O tom, jak bude jednotný formulář vypadat jednal magistrát se všemi městskými částmi, které některé z daných bytových jednotek vlastní.
Formulář se žádostí o zařazení do evidence žadatelstva o obecní byt nyní stačí vyplnit pouze jednou a zaškrtnout všechny městské části, které je daná osoba ochotna obývat.
„Odpadne tím pádem povinnost vypisovat tytéž údaje několikrát dokola. Formulář bude možné podat elektronicky i v listinné podobě,“ upřesnila náměstkyně Karin Podivinská.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám