Chladnější červenec snížil prodej zmrzliny v Brně, lidé rádi experimentují

Autoři | Foto Pixabay.com

Chladné a deštivé počasí v červenci pocítili i brněnští výrobci řemeslné zmrzliny. Některým klesly tržby až o třetinu, jiní pokles nezaznamenali. Shodují se ale, že zákazníci mají o zmrzlinu stále zájem, sledují novinky a rádi zkoušejí nové příchutě.

Chladnější a deštivý červenec letos v Brně snížil prodej zmrzliny. Dotázaní výrobci řemeslné zmrzliny ČTK řekli, že zájem o jejich produkt stále trvá, lidé se zajímají o novinky i experimenty.

„Chladnější červenec byl na tržbách za zmrzlinu poznat, byly až o třetinu nižší. V prodejích ale zmrzlinu nahradily naše nápojové novinky - blue spirulina latte nebo matcha latte mango a jahoda,“ uvedla Veronika Pavlíková ze společnosti Zmrzka, která prodává zmrzlinu i kávu na Moravském náměstí.

Počasí ovlivnilo také prodej zmrzliny značky Božský kopeček, kterou společnost Tutti Frutti prodává z pojízdných stánků v centru města. „Pokud předpověď počítá s celodenním deštěm, naše autíčka nevyjíždějí. Od začátku června bylo takových dní šest, loni jsme v sezoně nevynechali žádný den,“ poznamenala Lucie Krásenská. S oteplením se zájem o zmrzlinu opět vrátil na běžnou úroveň.

Naopak značka Ještě jednu, která má vlastní zmrzlinárnu v Minoritské ulici v centru Brna, pokles zájmu nezaznamenala. „Do čísel příliš nezabředávám, ale žádné velké propady jsme nezaznamenali. Ale velmi dobře si vede prodej naší zmrzliny e-shopem Rohlík.cz. Ač prodej balené zmrzliny obecně upadá, řemeslná zmrzlina evidentně táhne. Myslím, že důvodem bude zdražení průmyslových balených zmrzlin, které se cenově přiblížily těm řemeslným a lidé tolik nehledí na korunu jako na kvalitu, zhodnotil jednatel společnosti Ještě jednu Jakub Gavor.

Všichni prodejci se shodli na tom, že lidé mají stále zájem o nové příchutě a experimenty, jsou ale tací, kteří mají svou oblíbenou příchuť a z té odmítají slevit. „U nás je taková příchuť citronová. Někteří lidé jsou vysloveně na citronovou, když ji nemáme, tak si raději zmrzlinu vůbec nedají,“ dodala Pavlíková.

Zájem o různé příchutě ovlivňuje i teplota, v extrémním teple je větší zájem o sorbety a zejména citrusové příchutě, s klesající teplotou roste zájem o oříškové a čokoládové zmrzliny.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky gastro, potraviny, trh, Brno, zmrzlina

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.