Brněnský dopravní podnik spustil novou kampaň, jejímž cílem je posílit vztah s cestujícími a obyvateli města. Za svůj přístup k tvorbě jednoho z plakátů si však podnik záhy vysloužil kritiku ze strany feministického kolektivu Sdruženy. Plakát s textem „Jsme vaše seznamka“ a fotografií, na které mladík s chtivým výrazem stojí za dívkou, podle kolektivu Sdruženy spíše než seznamku evokuje sexuální obtěžování.
Brněnský dopravní podnik začátkem týdne představil první část třídílné celoroční brandové kampaně s názvem „Jsme víc než MHD“. Ve vozech se tak objevilo téměř tři a půl tisíce letáků se sedmnácti různými vizuály.
Kampaň svým stylem navazuje na náborou kampaň z roku 2023. „Naším cílem je poukázat na to, že brněnská MHD – potažmo DPMB – nejsou jen a pouze vozy, jimiž lidé cestují a tráví v nich svůj čas. Na tento fakt nahlížíme z různých aspektů, a tak vznikly jednotlivé části této letákové kampaně,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
„Kampaň ukazuje vozy MHD jako místa různých činností, k nimž je lidé používají a mohou používat, když neřídí cestou do práce či za zábavou auto. Na letácích se tak ženy v MHD líčí, studenti ji využívají jako studovnu, pracující jako kancelář či funguje jako místo pro seznámení,“ uvedla v tiskové zprávě mluvčí podniku Hana Tomaštíková.
Vizuál s textem „Jsme vaše seznamka“ a fotografií, na které mladík s chtivým výrazem stojí za dívkou, spíše než seznamku evokuje sexuální obtěžování. To tvrdí feministický kolektiv Sdruženy.
„Muž zjevně narušuje osobní prostor nicnetušící ženy. Sexuálnímu násilí, kam patří i obtěžování, kterému ve veřejném prostoru čelí zvláště ženy a queer lidé, je dlouhodobý problém. Ukázala to i nedávná osvětová kampaň Konsentu v pražské MHD. Brněnský dopravní podnik jde bohužel opačným směrem a nežádoucí chování, doufáme že snad nechtěně, bagatelizuje,“ uvedla pro Brněnskou Drbnu jménem členstva feministického kolektivu Sdruženy Anežka Michnová.
Na kritiku feministek dopravní podnik reagoval tvrzením, že v kampaních pracuje s nadsázkou. „To je případ i tohoto plakátu. Pokud chceme ukázat, že se dva lidé mohou seznámit v MHD, vždy bude někoho objektivizovat. Naši cestující a brněnská veřejnost nikdy v minulosti s našimi formulacemi problém neměla a chápe, co slogany chceme říct,“ napsala pro Brněnskou Drbnu mluvčí podniku Hana Tomaštíková.
Středa, 13. září 2023, 16:15
Chceš řídit káru za šedesát mega, nestát v kolonách zadarmo nebo si legálně zacinkat na holky? S takovým hesly se vytasil brněnský dopravní podnik, který zahájil novou náborovou kampaň. Ne všichni ale hlášky považují za vtipnou formu prezentace....
Aktuální kampaň brněnského dopravního podniku, není první, která čelí kritice.
Stylem a nadsázkou kampaň navazuje na náborovou kampaň ze druhé poloviny roku 2023, kterou podnik označil na úspěšnou. Někteří lidé, především na sociálních sítích, ji kritizovali za nekorektnost a sexismus, například za slogan „Chceš legálně cinkat na holky? Staň se řidičem šaliny“. Díky ní však dopravní podnik získal řadu nových řidičů a řidiček.
Další dvě fáze kampaně představí podnik v dalších částech roku. Ve druhé části na letácích představí, v čem je v Česku výjimečný, ve třetí fázi se na letácích objeví pozitivní zprávy od cestujících, které dopravní podnik dostává.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Nemohu souhlasit, šalino jezdím padesát let a ještě jsem se s nikým neseznámil....