Město připravilo nový standard pro odkládaní kol a koloběžek. Platit začne na začátku prosince

Autoři | Foto Magistrát města Brna

Zástupci města zhotovili nový standard odkládacích míst na jízdní kola a koloběžky. Ten zahrnuje mimo jiné pravidla na jasné a jednotné vyznačení odkládacích míst, konkrétní umístění a vybavení daných míst. Cílem této koncepce má být zlepšení podmínek pro brněnské cyklisty i estetičtější vzhled ulic.

Konkrétní a jasná pravidla pro odkládání 

Od 1. prosince tohoto roku začne v brněnských ulicích platit nový standard pro odkládací místa jízdních kol a koloběžek, který pro ně stanoví konkrétní a jasná pravidla. Představitelé města slibují nejen unifikaci označení odkládacích míst a jejich umístění, ale i jejich estetičtější vzhled. 

Kancelář architekta města Brna společně Odborem dopravy Magistrátu města Brna tak zejména reagují na proběhlou cykloankety. V této anketě se Brňané mohli vyjádřit k současné cyklistické situaci ve městě, sdílet své cyklistické obavy a přání. „Novým standardem pro odkládací místa pro jízdní kola a koloběžky reagujeme na stále rostoucí zájem o cyklistickou dopravu a potřebu odpovídající infrastruktury. Tento dokument přináší jasné a srozumitelné pokyny, které zajišťují, že cyklisté a cyklistky najdou kvalitní a bezpečná místa k zaparkování svých kol po celém městě,“ sdělil v tiskové zprávě radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl (ODS).

K cyklostezce Brno - Vídeň přibudou v příštím roce dva nové boční úseky

K cyklostezce Brno - Vídeň mají přibýt příští rok dva úseky, které připojí na hlavní trasu Hrušovany u Brna a Hrušovany nad Jevišovkou. Obě obce jsou členy Dobrovolného svazku obcí Cyklistická stezka Brno-Vídeň, avšak dosud nemají na stezku napojení...

Přizpůsobení lokalitě 

Součástí plánovaného systému je také doporučené vymezení a označení míst pro odložení kol. Obojí by mělo zásadně odpovídat dané lokalitě, ve které budou chtít Brňané nechávat kolo odloženo. V městské památkové rezervaci zástupci města doporučí označit odkládací místo kamennou dlaždicí s obrysem bicyklu. V jiných městských částech se může vyskytnout i hladká betonová dlažba či dlažba vsakovací. 

Dále ale také nový standard přináší unifikované podmínky pro mobiliář odkládacích míst, který musí poskytnout bezpečné zaparkování a zamčení kola či koloběžky. Oblé nerezové stojany mají zajistit stabilitu, přístupnost, bezpečné uzamčení i nepoškození kola či koloběžky. 

Estetická funkce 

Zásadní roli hraje nejen bezpečnost a pohodlí pro brněnské cyklisty, ale i zkrášlení ulic a města jako takového. „Jednotné a dobře definované odkládací plochy pro jízdní kola a koloběžky přispějí nejen k vhodnějším podmínkám pro cyklisty, ale také ke zlepšení celkové estetiky a uspořádanosti veřejného prostoru,“ dodal radní pro oblast územního plánování a rozvoje Petr Bořecký (ANO).
 

Hodnocení článku je 86 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky cyklistika, bicykl, koloběžka, stojany, Brno

Komentáře

Miroslav Klimeš

Cílem této koncepce má být zlepšení podmínek pro brněnské cyklisty i estetičtější vzhled ulic.
Pane Kratochvíl co tak udělat něco pro chodce a pro rodiče s kočárky, aby nemuseli uskakovat na chodnících, před cyklisty, koloběžkáři a jednokolkami, které jezdí po chodnícíh a v pěší zóně rychlostí více než 30 km.

Úterý, 19. listopadu 2024, 11:50Odpovědět

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.