středa 19. ledna 2022 Doubravka

Brněnský odbor sociální péče pomáhá lidem, kteří se kvůli krachu energetických společností ocitli ve finanční tísni

PR článek

Na poradnu Socio Info Point (SIP) Odboru sociální péče Magistrátu města Brna se denně obrací desítky občanů, kteří potřebují zodpovědět řadu otázek ze sociální oblasti. Často se jedná o občany se sníženou mobilitou nebo osamělé seniory. Dotazy směřují napříč celou sociální problematikou, aktuálně i na neúměrně vysoké zálohy na energie způsobující finanční problémy seniorů. 

Řada seniorů se kvůli ukončení činnosti velké energetické společnosti dostala nečekaně do finanční tísně. Právě senioři se v této situaci jen těžko orientují. Komunikace firem probíhá z velké části elektronicky, infolinky fungují na bázi samoobsluhy a před pobočkami dodavatelů energií se tvoří dlouhé fronty. 

Socio Info Point pomáhá s řešením problémů seniorům, samoživitelkám, rodinám v tíživé situaci, invalidům, cizincůmduševně nemocným či handicapovaným lidem.

I v těchto okamžicích pomáhá lidem najít řešení Odbor sociální péče Magistrátu města Brna. Podle Martiny Kalinové, odborné pracovnice Socio Info Pointu, ale neúměrně vysoké částky za energie nemusí znamenat bezvýchodnou situaci. Řešení nabízí Ministerstvo práce a sociálních věcí, které lidem ve spolupráci s Úřadem práce ČR nabízí pomocnou ruku prostřednictvím dávky tzv. mimořádné okamžité pomoci (MOP). 

MOP cílí zejména na domácnosti, které přešly do standardního režimu nebo mají již běžnou smlouvu na dodávku energií, při konečném vyúčtování u dodavatele poslední instance jim byly vyměřeny nedoplatky a na tyto nedoplatky nemají dostatek vlastních prostředků, případně by je úhrada dostala do stavu hmotné nouze. Nepřihlíží se k úsporám ve výši dvojnásobku životního minima ani dvojnásobku nákladů na bydlení,“ říká Kalinová.

Socio Info Point zprostředkuje pomoc pro získání příspěvku na bydlení, na péči, na děti, živobytí či zdravotní a kompenzační pomůcky.

SIP také pomáhá se starobním, invalidním, sirotčím, vdovským a vdoveckým důchodem.
Obrátit se na poradnu Socio Info Point může každý. Pracovnice volajícího či příchozího vyslechnou a následně mu poradí či nasměrují, případně také propojí s terénní sociální pracovnicí. Stejně se postupuje v případech lidí, kteří platí nesrovnatelně vysoké výdaje na energie. Systém je totiž v tomto zvláště pro mnohé starší lidi, kteří jsou pro svoji zranitelnost častým terčem energetických šmejdů, složitý. 

„Obrátila se na nás například seniorka, která bydlela sama v podnájmu, platila nájem a najednou neměla na zaplacení záloh za elektřinu. Žena nám předala bližší informace, bydliště a kontaktovaly jsme sociální pracovnici, která následně seniorku doma navštívila. Každý případ je ale individuální a rozhodujeme se podle dané situace. Fungujeme jako takový rozcestník,“ popisuje jeden z případů Lucie Mrázková, odborná referentka Socio Info Pointu.

Zelená linka šetří čas a energii

Způsobů, jak kontaktovat SIP s žádostí o pomoc, je několik. Lidé mohou v úřední hodiny přijít osobně na sídlo Socio Info Pointu na adresu Koliště 19. Obrátit se lze také mailem na socioinfopoint@brno.cz.

Nejjednodušší způsob je však zvednout telefon a zavolat zelenou linku na čísle 800 140 800. Vyhledat pomoc SIP šetří čas a energii jak pracovníkům sociálních služeb, tak především samotným klientům. Veškeré služby poskytuje SIP zcela bezplatně.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Štítky SIP, Brno, Energie, Pomoc

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.