V Brně vyrostou více než tři kilometry nových cyklostezek. Investici do cyklotras v Židenicích, Slatině a Černovicích schválili brněnští radní. Za vybudovaní stezek zaplatí město přes padesát milionů korun.
Brňané se mohou těšit na výstavbu čtyř nových cyklotras na jihovýchodě Brna. Radní dali zelenou výstavbě cyklostezek začínajících v Olomoucké ulici. Trasa dlouhá tři kilometry se napojí na líšeňskou cyklostezkou, kterou si Brňané schválili v participativním rozpočtu.
První z nich propojí ulici Olomouckou a Nezamyslovu v brněnských Židenicích. V této části řeší přejezd cyklistů pouze vodorovné značení v oblasti křížení ulic Olomoucké a Nezamyslovy. „Zejména intenzita automobilové dopravy a nevyhovující podmínky pro překonání křížení jsou překážkou pro bezpečný pohyb cyklistů. To bychom rádi změnili,“ uvedl radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl (ODS). V úseku opraví 600 metrů čtverečních plochy, přeloží trolejbusové vedení a veřejné osvětlení.
Druhá část cyklostezky propojí ulice Pod Sídlištěm a Bělohorskou. Trasa dlouhá zhruba půl kilometru povede kolem hřiště FC Slovan, kříží se s ulicí Marie Kudeříkové a povede souběžně s ní až k chodníku na ulici Bělohorské.
Třetí cyklotrasa povede od podjezdu pod ulicí Ostravskou a napojí se na Holzovu. Stezka bude dlouhá asi 1300 metrů, z čehož 900 povede po silnici. „V části úseku bude opraven povrch na stávající silnici, současná prašná vozovka se nahradí novým asfaltovým povrchem. Celá budovaná trasa je součásti páteřní cyklostezky směrem na Pozořicko a Šlapanicko, jejíž jednotlivé úseky jsou již v provozu, nebo se postupně začínají stavět,“ doplnil brněnský radní pro oblast plánování Filip Chvátal (KDU-ČSL).
Poslední část ze schváleného rozpočtu využije město na úpravu stávající silnice na ulici Holzova a k vybudování souběžné samostatné cyklostezky. Ta by měla začít podjezdem pod Holzovou u křižovatky s Malečkovou a končit u křížení s Drčkovou. Tam bude napojena na stávající cyklostezku. Na křižovatce u ulic Holzova a Drčkova bude nový světelný přechod.
Jedná se o jeden z mnoha projektů týkajících zlepšení cyklistické infrastruktury ve městě. Například v roce 2019 navrhl odbor dopravy úpravu Videňské ulice a Renenské třídy, kde cyklisté nebezpečné přejíždí po silnici. V místě má dojít k ke zúžení automobilových průhů
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Také Bílovice -Adamov, tam je to hooodně frekventované jak cyklisty, koloběžkáři tak motoristy. A hodně často je to velmi o hubu. Zatáčky, spěchající řidiči, mnohokrát jsem byl jako kolista, tak i jako řidič v mezní kritické situaci. A to jezdím hodně ohleduplně, v obou případech.
škoda, že se zapomíná na směr Soběšice a dál....krásná krajina, ale po silnici.