V příštím roce čeká na Jihomoravany řada omezení spojených s dopravními stavbami. Dělníci budou na silnicích všech tříd i na železnicích. Mezi největší plánované akce patří stavba velkého městského okruhu v brněnské Žabovřeské ulici či rekonstrukce železniční trati mezi Brnem a Blanskem. Řidičům a cestujícím se naopak uleví v okolí Plotní ulice v Brně, kde skončí přeložka tramvajové trati. Na dálnici D1 skončí modernizace úseku Devět křížů - Ostrovačice.
Správa železnic plánuje v příštím roce projekty za více než sedm miliard korun. Proti letošnímu roku je to podle šéfa oblastního ředitelství Správy železnic Libora Tkáče mírný nárůst. Na podzim začnou práce mezi brněnskými Maloměřicemi a Adamovem.
„Předmětem stavby je kompletní rekonstrukce železničního svršku, částečně železničního spodku, výstavba nové odbočky Svitava a komplexní úpravy zastávek Bílovice nad Svitavou a Babice nad Svitavou. Dále zrekonstruujeme vybrané mostní objekty, všechny čtyři tunely a více než 1500 metrů přilehlých skalních svahů," sdělila mluvčí SŽ Nela Friebová. Práce spolu s výlukou potrvají do začátku roku 2023. Předpokládané náklady se pohybují ve výši 2,6 miliardy korun.
Na stejné období železničáři naplánovali rekonstrukci železničního svršku a pěti tunelů mezi Adamovem a Blanskem. Předpokládané náklady činí 2,9 miliardy korun. V souvislosti s tím opraví i nástupiště a vnitřek výpravní budovy v Adamově, kde vznikne i parkoviště pro 30 míst za zhruba 860 milionů korun. Mezi další projekty SŽ patří výstavba odbočky Rajhrad, oprava 5. a 6. nástupiště na brněnském hlavním nádraží nebo dokončení elektrifikace trati z brněnských Horních Heršpic do Střelic na Brněnsku.
Ředitelství silnic a dálnic plánuje dokončit více než desetikilometrový úsek mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi na Brněnsku. Letos tam dělníci bourali nadjezdy a pracovali na rozšíření silnice. Příští rok je čeká výměna povrchů. Celkové náklady činí 1,724 miliardy korun bez daně.
Po Novém roce začnou hlavní práce na druhé etapě velkého městského okruhu v brněnské Žabovřeské ulici. Silničáři tam musí přeložit tramvaj do půlkilometrového tunelu, který bude z větší části ražený, částečně přesýpaný. Náklady na druhou etapu činí 2,03 miliardy. S přeložením trati se pojí dvouletá výluka tramvají linky 1.
V příštím roce plánuje ŘSD také zahájit stavbu velkého městského okruhu Rokytova a Tomkovo náměstí, kde zatím v soutěži vybírá zhotovitele. „Tento úsek odvede dopravu směřující od Husovického tunelu na sídliště Vinohrady a Líšeň z dopravně přetížené Svatoplukovy ulice a spodní části Rokytovy ulice. Předpokládaná cena stavby je 2,2 miliardy korun bez daně," řekla mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.
Začít by podle ní měla také stavba mimoúrovňové křižovatky na D46 Drysice a o letních prázdninách plánuje ŘSD opravit oba tubusy A i B Pisáreckého tunelu.
Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje v květnu zahájí stavbu obchvatu Čebína na Brněnsku, která potrvá do prosince roku 2022. Náklady jsou 560 milionů korun. Do července chce dokončit opravu Bělohorské ulice v Brně za 103 milionů, která trvala od letošního léta.
Brněnský dopravní podnik na příští rok naplánoval investice za 1,3 miliardy. Pro cestující to například znamená omezení v podobě výluky v Lesnické ulici nebo naopak úlevu díky dokončení přeložení tramvajové tratě z ulice Dornych do Plotní, které začalo na jaře 2018.
Větší komfort budou mít cestující také na brněnském hlavním nádraží, kde České dráhy plánují na sklonku roku dokončit revitalizaci budovy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.