Zavření škol a restaurací změnilo nakupovací návyky Čechů. Zvětšila se poptávka po čerstvém zboží, jako maso, zelenina či ovoce. některé obchody zaznamenaly nárůst nákupu alkoholických nápojů jako je víno či pivo. Lidé také více nakupují hygienické prostředky a desinfekce.
V obchodě Globus podle jeho mluvčí Lutfie Volfové vzrostl zájem především o čerstvé maso a zeleninu. Zvýšila se také poptávka po hotových jídlech. „Jde o běžné nákupy, jaké známe z víkendů. Předpokládáme, že další nárůst se odehraje o víkendu, kdy vedle potravin bude zvýšený zájem o pivo nebo víno,” sdělila Volfová.
Obchody Tesco v posledních dnech také evidují větší nákup tzv. hotovek. „Nakupuje méně lidí, ale výrazně vzrostl jejich nákupní koš. Se zavřenými školami a restauracemi pozorujeme nárůst prodejů potravin na vaření a přípravu obědů. Nejedná se o žádné panické nákupy zaměřené na specifické kategorie potravin. Stouply také prodeje alkoholu a mražených výrobků. Zároveň pozorujeme konstantní nárůst prodejů potravin online. Zákazníci nakupují v průběhu celého dne, takže nedochází k větší koncentraci zákazníků v jeden čas na obchodě,” říká manažer externí komunikace Václav Koukolíček.
I společnost Lidl zaznamenala nárůst poptávky po podobných potravinách. "V souvislosti s uzavřením škol došlo v minulých dnech ke zvýšení poptávky po mase. Evidujeme také například zvýšenou poptávku zákazníků po hotových jídlech,” dodala k aktuální situaci tisková mluvčí Iveta Barabášová.
Poptávka zákzaníků je především po potravinách, které zvyšují imunitu. “Nakupuji především citrusové plody, které jsou bohaté na vitamín C, který imunitu velmi podporuje. Také se snažím jíst více zeleniny, mořských ryb a čerstvého masa, především kučecího,” říká nakupující zákazník Milan Kučera.
Při druhé koronavirové vlně jsou občané více ukáznění a panické nákupy jako v březnu se tentokrát nekonají. “Přehnaná situace, která nastala v březnu, naštěstí opět nenastala. Co se týče potravin, větší nárůst pozorujeme u mléčných výrobků, vajec a čerstvého masa. Výrazně vzrostl také prodej kávy a čaje. Zdaleka největší nárůsty, a to v řádu desítek procent, zaznamenáváme u ovoce, kdy se zákazníci snaží posílit svoji imunitu. V souvislosti s prevencí je pak také vetší zájem o hygienické a dezinfekční prostředky. Jako přímý důsledek uzavření restaurací jsme v tomto týdnu zaznamenali výrazný růst poptávky po víně,” dodal tiskový mluvčí obchodu Penny Tomáš Kubík.
„Musím přiznat, že víno teď nakupujeme s manželkou častěji. Normálně bychom si na skleničku zašli do naší oblíbené vinárny, ale ta je aktuálně bohužel zavřená. Musíme se tedy spolehnout na sortiment v kamenných obchodech. Trochu nepříjemné na tom je, že to vyjde o dráž,” komentuje aktuální situaci zákazník Martin Hanák.
Obchodníci se shodují na tom, že jejich zásoby jsou dostatečné a případnou zvýšenou poptávku dokáží uspokojit. „Na případnou zvýšenou poptávku v celé šíři našeho sortimentu jsme připraveni a schopni okamžitě pružně reagovat. Všechny naše prodejny jsou pravidelně zásobovány a zboží je dostatek,” sděluje Renata Maierl, z týmu Firemní komunikace pro obchodní řetězec Kaufland. „Rádi bychom ujistili veřejnost, že potravin i v případě dalších restrikcí je dostatek pro všechny. Lidé se tak v žádném případě nemusí obávat nedostatku potravin v našich prodejnách,” uzavřela Iveta Barabášová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.