Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo zhotovitele druhé etapy velkého městského okruhu Žabovřeská I v Brně, na kterou se opakovalo výběrové řízení. Původně měla začít letos na jaře. Vybraným zhotovitelem je sdružení Eurovia CS, Hochtief CZ a Subterra. Náklady přesáhnou dvě miliardy korun. Pokud nebudou podány námitky, práce začnou nejpozději v listopadu. Na twitteru o tom informoval generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Středa, 26. února 2020, 15:00
Stavba druhé části brněnského velkého městského okruhu v Žabovřeské ulici po zrušení zakázky Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začne s několikaměsíčním zpožděním. Stížnost na zakázku uza dvě miliardy podala slovenská firma s obratem...
Mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková uvedla, že výběrového řízení se zúčastnily dvě společnosti. „Nyní trvá patnáctidenní lhůta pro odvolání účastníků výběrového řízení. Pokud se neodvolají, podepíšeme smlouvu s vybraným zhotovitelem. Poté budeme znát přesný harmonogram prací a související omezení," uvedla Trubelíková.
ŘSD vybralo zhotovitele stavby “I/42 Brno, VMO Žabovřeská I - etapa II”, na kterou se opakovalo výběrové řízení. Vybraným zhotovitelem je sdr. Eurovia CS, Hochtief CZ, Subterra za nabídkovou cenu 2 035 mil. Kč. Pokud nebudou podány námitky, stavba se zahájí nejpozději v 11/2020.
— Radek Mátl (@MatlRadek) September 30, 2020
V původní zakázce, kterou v květnu zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, zvítězilo stejné sdružení firem, tedy Eurovia, Hochtief a Subterra, s cenou 1,95 miliardy korun. To nyní předložilo nabídku za 2,03 miliardy a dokončení za 184 týdnů, což je zhruba do poloviny roku 2024 při zahájení na podzim.
ŘSD znovu vypsalo zakázku na druhou etapu brněnského městského okruhu v červnu. Úřad zakázku zrušil, protože ŘSD požadovalo od dodavatele nejen živnostenské oprávnění na provádění staveb, ale také další oprávnění ke zkouškám elektrického zařízení. Tento požadavek byl podle antimonopolního úřadu nadbytečný.
Druhá etapa stavby velkého městského okruhu od Kamenomlýnského mostu ke křižovatce Hlinky je technicky náročnější než etapa první, zahrnuje totiž přeložení tramvajové trati do půlkilometrového tunelu, stavbu 370 metrů protihlukových stěn i cesty pro pěší a cyklisty.
Silničáři letos plánovali také zahájení stavby části velkého městského okruhu Rokytova. Pro ten ale teprve vybírají zhotovitele a zahájení prací odsunuli na jaro 2021.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.