S koncem prázdnin přišel i konec tramvajových uzavírek na Nových sadech a Veveří. Po dvouměsíčních opravách tak cestující mohli znovu usednout na pravidelné trasy linek 3, 8, 10, 11 a 12. Výměna 1400 metrů dvoukolejných tratí a oprava tří zastávek vyšla na 106 miliónů korun. Nové sady navíc výrazně zezelenaly.
Na Nových sadech zaujme hlavně zelený travnatý pás, který pomáhá ochlazovat vzduch a zároveň snižuje hlak projíždějících tramvají „Pásy na místo dováží pracovníci v rolích o šíři asi 50 centimetrů, které rozbalují na upravenou zeminu vybavenou zavlažovacím zařízením,“ okomentoval generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Pokládání pásů bude pokračovat i o prvních zářijových víkendech bez narušení dopravy.
Zrekonstruovaly se zde i dvě zastávky, a to Soukenická a Křídlovická, které jsou nově bezbariérové. Další nově bezbariérová zastávka se nachází na ulici Veveří a je jí Grohova.
Na pracích na ulici Veveří se podílel Dopravní podnik města Brna, Brněnské komunikace a Brněnské vodárny a kanalizace. Souběžně s opravou tramvajové trati se totiž opravila vozovka, dále také kanalizace a vodovod.
Veveří by v budoucnu měla čekat výrazná urabnistická proměna, nynější oprava nijak nezměnila ráz ulice. Její realizace je nnavázána na plánovanou výluku na Žabovřeské. Přes Veveří budou totiž vedeny tramvajové linky směřující do Bystrce. „Bude tady jezdit více linek, takže bylo opravdu potřeba, aby se to opravilo,“ vysvětlila Vaňková. Kdy výluka začne, ale zatím není jasné.
„Tramvajová trať je nově postavena na velkoplošných betonových panelech. Kolejnice jsou obaleny pryžovými prvky a kryt tramvajové trati je tvořen živičnými vrstvami. Všechny tyto prvky přispějí k tomu, že hlučnost tramvajové trati se výrazně sníží,“ vysvětlil zástupce firmy Dopravní stavby Brno Martin Matuška. A dodal, že změnu pocítí jednak cestující, ale také lidé, kteří v ulici bydlí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.