pátek 14. srpna 2020 Alan

Jak do Brna přilákat turisty? Město chce rozšířit turistické karty, zútulnit centrum a odpustit pobytové taxy

Pandemie covid-19 měla negativní dopad i na turismus. Města tak hledají nové způsoby, jak přilákat turisty. Brno chce například v centru města nainstalovat stínění či kropící systémy a zpříjemnit tak turistům pobyt v horkých letních dnech.

Odpuštění pobytových tax

Brno hoteliérům a dalším poskytovatelům ubytovacích zařízení nově odpustí městské pobytové taxy, které putují do rozpočtů městským částem. „Od června do prosince letošního roku pokryje tuto částku město,“ uvedla Kateřina Gardoňová z tiskového střediska města Brna.

Příjemné centrum a festival v ulicích

Do centra města chce navíc Brno ve spolupráci s městskými firmami umístit květiny, stromy v květináčích, osvětlení, stínění či kropící systémy.

„Zóny budou pro veřejnost zdarma a lidé si zde budou moci odpočinout a trávit čas s přáteli. Bohatým kulturním venkovním programem navíc podpoříme trávení volného času v centru města a podpoříme tak i místní podniky,“ uvedl dříve radní pro kulturu Marek Fišer.

Od 19. června do 9. září pak ulice Brna zaplní umělci. V rámci festivalu UPROSTŘED se návštěvníci města mohou těšit například na vystoupení hudebních kapel, DJů a nebo na baletní představení.

Rozšíření turistické karty

Nově chce také město Brno rozšířit turistické karty Brnopas. Tyto karty budou nabízet některé hotely za zvýhodněnou cenu při pobytu dvou a více nocí. „Oslovili jsme všechny brněnské hotely s nabídkou spolupráce. Za zvýhodněnou cenu sto korun, oproti běžné za 490 korun, si od nás mohou odebrat turistické karty a ty pak dále nabízet svým návštěvníkům,“ vysvětlila tisková mluvčí brněnského turistického informačního centra Adéla Nováková. Cílem je podle Novákové prodloužit délku pobytu turistů ve městě a podpořit místní hotely, které tak získají konkurenční výhodu, která jim pomůže při lákání hostů.

Zvýhodněné turistické karty Brnopas bude nabízet: Hotel International Brno, Barceló Brno Palace, FAIRHOTEL, GRANDHOTEL Brno, Hotel AVANTI, Courtyard by Marriott Brno, Hotel Continental, Orea Resort Santon Brno, Quality Hotel Brno Exhibition Centre a Cosmopolitan Bobycentrum.

Kristýně Šopíkové, která se do Brna chystá s rodinou příští týden, se nápad líbí. „Určitě tuto turistickou kartu využijeme. Oceňuji hlavně cestování městskou hromadnou dopravou zdarma,“ uvedla Šopíková.

Reklama i v televizi

K návštěvě Brna a jižní Moravy pozve také televizní a online komunikační kampaň. Město za ni zaplatí asi  tři miliony korun.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo3 čtenářů

Štítky turismus, cestování, covid-19, podpora turismu

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.