Revizoři v Brně půjdou na školení, cílem je snížit počet napadení

Autoři | Foto pixabay.com

Revizoři brněnského dopravního podniku absolvují školení, jehož cílem je snížit množství napadení ze strany agresivních cestujících. Každoročně lidé napadnou revizora zhruba desetkrát, loni to bylo osmkrát, přičemž čtyři museli zůstat v pracovní neschopnosti. Cílem teoretického i praktického školení je naučit revizory předcházet konfliktním situacím. Měli by také lépe včas rozpoznat potenciálního agresora, uvedl v tiskové zprávě vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl. Počet cestujících, kteří jsou přistiženi bez jízdenky, v brněnské MHD dlouhodobě klesá.

"Nejčastěji vyjdou revizoři z fyzického konfliktu se škrábanci, pohmožděninami, vykloubenými nebo zlomenými prsty. Děláme maximum pro to, aby se nám podařilo počet napadených revizorů snížit a aby je lidé nevnímali jako někoho, kdo jim chce ublížit, ale toho, kdo jim může být nápomocen," uvedl Prýgl.

Pro dopravní podnik pracuje 44 revizorů, z toho devět žen. Podnik každoročně pořádá školení, které se zaměřuje jak na řešení konfliktů, tak na základy sebeobrany. Revizor pak lépe zastaví přicházející útok a může ochránit své zdraví i zdraví cestujících. Letos se kurz více zaměřuje na prevenci vzniku krizových situací.

"Naši pracovníci se podrobněji seznámí s tématy, jako jsou pochopení vzniku konfliktu, odhad psychiky útočníka, čtení situace a její uklidnění s ohledem na ostatní cestující. Část bude také věnována spolupráci v týmu, aby spolu revizoři navzájem nebo s řidiči dokázali v potřebnou chvíli efektivně komunikovat," popsal Prýgl.

Revizoři nekontrolují jen jízdenky

Odhadnout potenciál útočníka není podle psychologů jednoduché. Velmi často jde o lidi pod vlivem drog či alkoholu, ale někteří lidé také zpanikaří, jsou zaskočení a zaútočí. Často je spouštěčem agresivního chování i aktuální osobní problém, což je dost těžké dopředu odhalit. I v tom má nové školení pomoci, dodal Prýgl.

Revizoři nemají na starosti pouze kontrolu jízdenek, ale část z nich působí i jako preventisté, kteří jsou cestujícím nápomocni a v případě potřeby se snaží předcházet vznikajícím konfliktům. Pomáhají také jako informátoři při výlukách či změnách v provozu.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, MHD, kriminalita, Brno, Dopravní podnik města Brna, napadení

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.