Brno žádá kraj, aby plánovaná silnice 43 byla v úseku přes městské části Kníničky a Bystrc zastřešená či v tunelu. Krajské zastupitele čeká dnes formální zahájení aktualizace krajského územního plánu a zástupci Brna zaslali kraji požadavky, jak při aktualizaci postupovat. Jde hlavně o silnici 43, ale například také o obchvat Maloměřic a Obřan. Brno chce maximální ochranu obyvatel města před dopady tranzitní dopravy.
Jihomoravský kraj začne s aktualizací krajského územního plánu na základě studie, kterou si nechal v předchozích dvou letech zpracovat.
Studie mimo jiné doporučila vést dálnici či čtyřpruhovou silnici 43 přes městské části Kníničky, Bystrc a Bosonohy, kde se má velkou křižovatkou napojit na dálnici D1. Město tuto trasu v současnosti nerozporuje. Vzhledem k tomu, že kraj ve studii neřešil, jak bude silnice vypadat, a pouze porovnával dopravní proudy, však požaduje vypracování technického řešení.
„Naším cílem je maximální ochrana obyvatel Brna, proto upozorňujeme, že je potřeba některé záležitosti v aktualizaci řešit, i když jsou nad rámec zásad. Požadujeme, aby se minimalizoval dopad na životní prostředí a aby byl úsek procházející Kníničkami a Bystrcí kompletně zakrytý, tedy v tunelu či zastřešený," řekl náměstek primátorky Petr Hladík (KDU-ČSL). Zároveň nemá silnice vytvářet bariéru v městských částech.
V Bosonohách má kraj podle města mimo jiné zajistit vedení silnice v co největší vzdálenosti od bytové zástavby. Dále požadují brněnští radní jednoznačné vymezení obchvatu Maloměřic a Obřan a jeho napojení na velký městský okruh v úseku Rokytova.
Díky tomu by se přemístila z těchto městských částí tranzitní doprava, která míří do dalších částí Brna z Bílovic nad Svitavou a obcí nad nimi.
Kraj usiluje o vydání aktualizace územního plánu do podzimu roku 2020.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.