Japonci si oblíbili Brno. Meziročně jich přijelo o 70 procent více

Autoři | Foto pixabay.com | Zdroj MMB

Brno se v posledních letech stává čím dál žádanější destinací pro japonské turisty cestující po Evropě. Městu jde turistickému zájmu naproti a v Japonsku se pravidelně prezentuje. Tamní klientela má totiž pro Brno a jižní Moravu velký potenciál, město však nemíří na masovou či davovou turistiku, ale na „vzdělané“ jednotlivé turisty. V minulém týdnu se proto Brno prezentovalo hned na několika akcích po japonském ostrově Honšú a Kjúšú.

Hlavním cílem města na jeho prezentaci na největším veletrhu cestovního ruchu na světě Tourism EXPO Japan 2018 a na Czech Festivalu v Tokiu, který se uskutečnil o víkendu, bylo přitáhnout pozornost Japonců k novému možnému cíli jejich návštěv – regionu jižní Morava a Brnu. Vysvětlovali jsme jim proto, jak se sem nejlépe dostat, kde se ubytovat, najíst a co zažít.

Jde o vzdělanější a zkušenější turisty

Japonci, kteří na prezentace dorazili, přitom nevyhledávají masovou turistiku. Nechtějí navštívit Prahu – často ji už navštívili, a i když se jim líbila, raději znovu pojedou jinam. Cílem jejich cest se tedy stávají regiony, především pak jižní Morava.

Za rok nárůst o 70%

Snaha Brna o svou propagaci v Japonsku se dle reakcí (a čísel) dlouhodobě daří – počet přijíždějících turistů z Japonska do Brna se loni oproti předchozímu roku zvedl o 70 procent. Díky tomu se region může rozvíjet: zvyšuje se počet pracovních míst, jsou více využívány služby, přinese mu to peníze.

Z turistů profitují hotely, provozovatelé rekreačních aktivit, sportovních areálů a kulturrních zařízení. Na své si také přijdou i provozovatelé půjčoven, kaváren, zábavních podniků či výrobci upomínkových předmětů, ale i správci muzeí, galerií, zámků v okolí, rozhledny.

Monumenty české kultury nejsou Japoncům neznámé

Česká republika má v Japonsku obecně velmi dobrou pověst. Jména jako Mucha, Dvořák či Janáček nebo česká filharmonie jim nejsou neznámá. Lákají je velmi často kvalitní koncerty vážné hudby či opery, ubytovávají se v minimálně 4, ale spíše 5 * hotelích a miluji kvalitní jídlo. „Nelákáme tedy masové zájezdy, které Brnem doslova proletí, ale spíše individuální turisty, kteří brněnskou kulturní a gastro nabídku opravdu ocení," píše město na svém oficiálním webu.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky japonci, turisté, Brno, nárůst, Japonsko, Jihomoravský kraj, Evropa, Honšú, Kjúšú, turismus, Světová výstava, Tokio, Praha, Česko

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.