Současné vedení Brna má v koaliční smlouvě podporu cyklodopravy, ale podle spolku Brno na kole zaostalo oproti předchozímu vedení, které takový závazek nemělo. Za předchozího vedení města v letech 2010 až 2014 se podařilo uskutečnit 22 kilometrů opatření pro cyklisty, v dalších čtyřech letech jen 13 kilometrů.
Podle nynějšího primátora Petra Vokřála (ANO) je obtížné vybalancovat názory příznivců a odpůrců cyklodopravy. Cyklodoprava se na celkové přepravě v Brně podílí zhruba jedním procentem. Její využití roste v jarních a letních měsících a přirozeně klesá v podzimních a zimních měsících.
Dodnes včak chybí, až na výjimky, propojení centra města s okolními čtvrtěmi podél velkých radiál a v některých místech je velmi komplikované spojení jinudy než po frekventovaných silnicích.
Mluvčí spolku Brno na kole Michal Šindelář. uvedl, že za pomalým rozvojem infrastruktury v tomto volebním období byl přístup prvního náměstka pro dopravu Richarda Mrázka (ANO). „Cyklodopravu víceméně ignoroval, nepřipravovaly se projekty a ubyla i samotná uskutečněná cykloopatření," uvedl Šindelář.
Podle něj blokuje rychlejší zavádění opatření i policie, jejíž stanovisko však není závazné. „Současné vedení radnice a odbor dopravy se nedokáže postavit za podporu pěších a cyklodopravy, což dříve dokázala radnice vedená Romanem Onderkou (ČSSD)," zmínil Šindelář cyklopruhy v Kounicově ulici přes odpor policie.
Podpory se cyklodoprava dočkala podle něj za působení náměstka Matěje Hollana, který měl dopravu na starost zhruba rok a tři čtvrtě do konce letošní zimy a nyní má na starosti sociální oblast. „Vznikla koncepční a technická cykloskupina a byla zadána tvorba gisové online mapy cyklodopravy a infrastruktury, stanovily se priority," řekl Šindelář. Vznikla také osvětová videa.
Právě Hollan na úterním zastupitelstvu hájil práci současné koalice, když reagoval na výtky lidí, kteří se zúčastnili pondělní cyklodemonstrace na Cejlu. „Než jsem dostal dopravu na starosti, cykloskupina se dlouhodobě nescházela a nikdo se tomu pořádně nevěnoval. Skupina dala různou prioritu asi 150 podnětům k řešení. Věřím, že se podařilo zajistit větší vstřícnost policie, která dosud na jednání cykloskupiny posílala zástupce, kteří cyklodopravu nesnáší," řekl Hollan.
Podle něj vznikly výkresy pro řadu ulic, udělaly se studie. „Brněnské komunikace i odbor dopravy by měly mít více lidí, kteří se tomu budou věnovat. Bohužel nějakou dobu trvá, než se podnět dočká uskutečnění," řekl Hollan. Primátor Vokřál zmínil, že je obtížné vybalancovat názory různých skupin. Ve městě je totiž řada odpůrců cyklodopravy, kteří se snaží bránit podpoře cyklistů, která se uskutečňuje na úkor prostoru pro auta.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.