Počasí dnes4 °C, zítra7 °C
Středa 27. listopadu 2024  |  Svátek má Xenie
Bez reklam

Rozvoj cyklistiky v Brně za nynější radnice oslabil, stěžují si cyklisté

Současné vedení Brna má v koaliční smlouvě podporu cyklodopravy, ale podle spolku Brno na kole zaostalo oproti předchozímu vedení, které takový závazek nemělo. Za předchozího vedení města v letech 2010 až 2014 se podařilo uskutečnit 22 kilometrů opatření pro cyklisty, v dalších čtyřech letech jen 13 kilometrů.

Podle nynějšího primátora Petra Vokřála (ANO) je obtížné vybalancovat názory příznivců a odpůrců cyklodopravy. Cyklodoprava se na celkové přepravě v Brně podílí zhruba jedním procentem. Její využití roste v jarních a letních měsících a přirozeně klesá v podzimních a zimních měsících.

Cyklistům vadí laxní přístup Mrázka

Dodnes včak chybí, až na výjimky, propojení centra města s okolními čtvrtěmi podél velkých radiál a v některých místech je velmi komplikované spojení jinudy než po frekventovaných silnicích.

Mluvčí spolku Brno na kole Michal Šindelář. uvedl, že za pomalým rozvojem infrastruktury v tomto volebním období byl přístup prvního náměstka pro dopravu Richarda Mrázka (ANO). „Cyklodopravu víceméně ignoroval, nepřipravovaly se projekty a ubyla i samotná uskutečněná cykloopatření," uvedl Šindelář.

Onderkova radnice se věnovala pěším a cyklistům, zní od cyklistů

Podle něj blokuje rychlejší zavádění opatření i policie, jejíž stanovisko však není závazné. „Současné vedení radnice a odbor dopravy se nedokáže postavit za podporu pěších a cyklodopravy, což dříve dokázala radnice vedená Romanem Onderkou (ČSSD)," zmínil Šindelář cyklopruhy v Kounicově ulici přes odpor policie.

Přede mnou se tomu nikdo pořádně nevěnoval, míní Hollan

Podpory se cyklodoprava dočkala podle něj za působení náměstka Matěje Hollana, který měl dopravu na starost zhruba rok a tři čtvrtě do konce letošní zimy a nyní má na starosti sociální oblast. „Vznikla koncepční a technická cykloskupina a byla zadána tvorba gisové online mapy cyklodopravy a infrastruktury, stanovily se priority," řekl Šindelář. Vznikla také osvětová videa.

Právě Hollan na úterním zastupitelstvu hájil práci současné koalice, když reagoval na výtky lidí, kteří se zúčastnili pondělní cyklodemonstrace na Cejlu. „Než jsem dostal dopravu na starosti, cykloskupina se dlouhodobě nescházela a nikdo se tomu pořádně nevěnoval. Skupina dala různou prioritu asi 150 podnětům k řešení. Věřím, že se podařilo zajistit větší vstřícnost policie, která dosud na jednání cykloskupiny posílala zástupce, kteří cyklodopravu nesnáší," řekl Hollan.

Podle něj vznikly výkresy pro řadu ulic, udělaly se studie. „Brněnské komunikace i odbor dopravy by měly mít více lidí, kteří se tomu budou věnovat. Bohužel nějakou dobu trvá, než se podnět dočká uskutečnění," řekl Hollan. Primátor Vokřál zmínil, že je obtížné vybalancovat názory různých skupin. Ve městě je totiž řada odpůrců cyklodopravy, kteří se snaží bránit podpoře cyklistů, která se uskutečňuje na úkor prostoru pro auta.

Foto ilustrační foto | Zdroj ČTK

Štítky cyklistika, Brno, rozvoj, radnice, magistrát, úpadek, brno na kole, cyklista, Matěj Hollan, Petr Vokřál, ANO 2011, Richard Mrázek, doprava, Roman Onderka, ČSSD

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Rozvoj cyklistiky v Brně za nynější radnice oslabil, stěžují si cyklisté  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.