úterý 16. srpna 2022 Jáchym

Budovatelské plány Brna připomínají minulý režim, střílí si z města aktivisté

Nová aréna, náplavka poblíž nového nádraží, koncertní sál nebo podzemní atrakce. To vše jednou v Brně bude, slibuje veřejnosti brněnský magistrát prostřednictvím reklamních banerů, jež zdobí například vyprázdněný podchod pod hlavním nádražím. Za počínání ale schytává radnice posměšky od aktivistů, kteří upozorňují na nákladnost kampaně, jež podle nich připomíná budovatelské nadšení minulého režimu.

Brněnský magistrát instaloval poutače s klíčovými projekty města do ulic v březnu. Mimo jiné plakáty rozmístil do podchodu u vlakového nádraží, ze kterého koncem minulého roku vystěhoval část prodejců, jimž neprodloužila radnice nájemní smlouvy. Aktuálně místo stánků tak lidé vidí reklamu a kochají se tím, co jednou bude. 

Podobné aktivity vidí skupina levicově smýšlejících aktivistů z uskupení B3! jako nehoráznost. Tvrdí, že mnohá díla připomínají vzdušné zámky a že vládnoucí garnitura si akorát dělá volební kampaň za peníze daňových poplatníků. 

Předvolební kampaň vedení Brna pomocí budoucích velkoprojektů připomíná budovatelskou propagandu minulého režimu. Nejhorší na tom je to, že jde o nehoráznou předvolební reklamu současné vládní koalice za naše peníze. Brňané tak byli ochuzeni o asi 1,5 milionu korun,“ sdělil Drbně Tomáš Ulrich, předseda spolku B3, který proti reklamám minulý týden také tematicky protestoval. Zároveň vyzval politiky, aby si náklady na kampaň hradili  ze stranické kasy.

Reklama funguje, říká magistrát

Zatímco aktivisté se Brnu za kampaň pošklebují, magistrát i vynaloženými náklady i provedením propagační iniciativy stojí. „Kritiku ke kampani jsme dosud nezaznamenali. Grafické zpracování kampaně Co bude, Brno? vychází z návrhu z veřejné zakázky. Je zřejmé, že není možné výsledným vzhledem zaujmout všechny,“ oponuje mluvčí brněnské radnice Filip Poňuchálek, podle nějž se i díky plakátům daří lákat na webové stránky.

Podle Poňuchálka je normální, že grafické pojetí se nemusí líbit každému. Přesto považuje i přes vynaložené náklady důležité, aby lidé měli přehled o chystaných investicích a o tom, v jaké se aktuálně nacházejí fázi. 

Hodnocení článku je 44 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Archiv B3!

Štítky Brno, Protest, Kampaň, Peníze, Magistrát

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Baron Kocharovski

vypadá to, že na brněnské radnici bude muset ihned začít STOKA 2.

čtvrtek, 2. června 2022, 17:45

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.