Jazz Groove Brno opět povýšil svou už tak vysokou laťku. Po tříletém usilovném snažení produkce festivalu pořádaný agenturou Bujoart, konečně do brněnského Metro Music Baru přijela úplně poprvé dlouho očekávaná kapela Dirty Loops. Na jejich českou premiéru přijeli fanoušci až z Ústí nad Labem.
Úterní koncert festival Jazz Groove Brno v Metro Music Baru trochu připomínal film Sugarman o ztraceném muzikantovi Rodrigezovi. Dirty Loops pokud koncertují, tak převážně v Asii. Zejména proto, že v roce 2015 odjeli po Austrálii a Asii turné s Maroon 5. To, že mají obrovskou fanouškovskou základnu v České republice, o tom neměli nejmenší zdání. Vyprodaný klub byl pro ně stejně velké překvapení, jako i to, že celý sál jejich skladby znal nazpaměť slovo od slova.
Prvotní očekávání a zvědavost diváků byly velké. Kapelu znali pouze z nahrávek a už ty vyzývají k otázkám, z jaké dimenze kapela je a zda zahrají to přesně tak, jak je to na albu? Ptali se pořadatelů u vstupu.
Po prvních tónech bylo jasno. Zahrají to ještě líp. S větší energií, sílou a nadšením.
Bylo tam doslova všechno. Počínaje basovými vyhrávkami Henrika, přes neskutečná bubenická sóla Arona, jehož bicí zabraly takřka půl pódia, po šílené jazzové klavírní postupy a falzety Jonaha Nilssona. Kapela si s sebou pro případ přivezla i druhého klávesáka, nejen proto, že při náročných pěveckých partech Jonah rád odcházel blíže k davu, ale také že se Kristian zhostil funkce vokalisty.
Kapela, jenž se do podvědomí diváků dostala díky sofistikovaným cover verzím hitů od Lady Gaga, Justina Biebera a dalších, dokázala na pódiu vytvořit dokonalý průsečík mezi jazzem a současnou electro-pop music. V sále se proto potkaly všechny věkové generace.
Pořadatelům prozradili, že se čtyři roky od debutového alba Loopified rozhodli rozpracovat nové skladby. Zda z toho bude album, nikdo neví. V úterý 30. října to byl ale údajně poslední koncert před velkou kreativní pauzou. Ovšem hned po koncertě začali spekulovat o možném českém turné v průběhu příštího roku.