Druhý den mezinárodního festivalu divadelních filmů Setkání/Encounter přinesl pestrou paletu témat, inscenací a zemí, které v Brně hry představily. Vůbec poprvé v historii festivalu vystoupili na divadelní prkna herci z Arménie, blýskli se také pražští kolegové z DAMU.
Anotace
Myslíte, že někoho zajímá historie? Leda by byla obalená slaninou a nacpaná do střívka. 21. století je stoletím konzumu, přesycení vjemy a věcmi. Plnění se. Obžerství. Autorský text Inscenace hledá a snaží se pojmenovat hybris 21. století. Je válka, je hlad, lidé umírají, lidé se množí, je válka, je větší hlad, lidé se množí víc a víc. Prezident zřídí ministerstvo výživy lidu a jmenuje jeho první Ministryni. A společně vyřeší problémy lidstva otevřením Masoráje jednou provždy.
Ohlasy
Můj první dojem je takový, že na to, aby to mohl člověk vstřebat, tak musí v sobě probudit nějaký skrytý kousek psychopata. Čím chci říct, že se mi to vlastně líbilo. Protože se mi to asi povedlo, trošku se otevřít, ale asi to bude ještě běh na delší trať. - Anonym, Brno
Psycho. Ale v dobrom. - Diana P.
Herecké výkony ministryně výživy a jejího věděckého spolupracovníka - moc dobrý. Zajímavá a funkční scénografie. Druhá polovina byla velmi přeplácaná, zrychlená a asi i zbytečná. – Frederika H.
V niektorých ohľadoch to bolo až také desivé. Čo ak by sme sa ako ľudia dopracovali k niečomu takémuto? Že by sme samy seba vzájomne pojedali a ešte horšie, čo ak by sa z tohto sveta naozaj vytratila láska? To je pre mňa najväčší strašiak. A inscenácia môže práve takýmto spôsobom otvoriť oči. - Mirka K.
Anotace
Král umírá, člověk umírá, okolní realita upadá s nimi. Králův život visí na vlásku a jen jeho nejblížší přátelé zůstávají při něm v jeho posledních hodinách. Je pro ně nesnesitelné vidět krále u jeho posledního zápasu, smrtelného boje, při kterém ztrácí zbytky své velkoleposti, tváří tvář smrti přeměňujíc poslední chvíle života v tragédii. Inscenace zobrazuje pokus o zachycení momentu nacházejícím se mezi životem a smrtí a následné vnímání všech detailů. Prchavý moment se rychle přeměňuje ve stav složený z odstínů a polotónů, šplíchanců, které pomalu doznívají a mizí. Při našem zrození si smrt neuvědomujeme, následně se o ní dozvídáme, zabýváme se jí, snažíme se ji překonat, vypořádat se s tou představou, ale ona nás brzy pokoří a konečně ji potkáme – v tichu mlží se náš dech až se nakonec zastaví.
Ohlasy
Přemýšlím, jestli inscenace vychází z hry Král umírá nebo ne.... Jinak mě představení bavilo. Přišlo mi to trošku zmatené co se týče světel a hudby, ale užila jsem si to. - Andrea Š.
Bylo to zajímavé, myslím, že by tomu slušel menší prostor a míň slov. - Petr P.
Líbilo se mi jak se vozili ve vaně a koupali v provazech. - Anna S.
Páčili sa mi prestavby scén, boli dynamickejšie a slušalo im to viac. Škoda, že to s tou mrkvou viac nerozvili. - Mirka K.
Anotace
Fragmenty od francouzsko-rumunského autora Eugèna Ionesca a jeho méně známých textů a jednoaktové hry byly základem pro tuto inscenaci, která je režírována Christiaemn von Treskowem a učitelem pohybu, odborníkem na biomechaniku Tony De Maeyersem. Obsazeni jsou herci 3. ročníku. Procvičují svůj cit v symbolice a v absurditě, spojují své síly a využívají slavnou metodou fyzického pohybu, která byla rozvinuta na začátku 20.století Mejercholdem. Jde o klasické, avantgardní divadlo, které ukazuje živost a anarchistické síly, které mohou být dosaženy, když se Ionescův vesmír imaginárních řešení setká s energickým a nekompromisním představením současných, mladých herců.
Ohlasy
Výborné. - Lubo V.
V určitou dobu pro mě bylo těžké to všechno stíhat, ale myslím, že když Ionesca, tak takhle. - Veronika V.
Krásně se hýbali, ale bohužel pro mě hrozně hrála jazyková bariéra. Bylo to super, ale ten lightdesign byl takový, že jsem měl problém číst a přehazovat na titulky, které byly tmavší. – Matouš
Těžko se mi to vnímalo, ale bylo to hezké. - Jakub R.
Pondělí, 16. října 2017, 16:15
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.